Examen, kyrka , fika m.m

0kommentarer

 
Tänk den lille har gått ur grundskolan 
Liten har blivit stor 
Ok ..han har alltid varit stor ... i själ och hjärta ....den finaste
Nu har han blivit det på alla sätt och vis 
Ståtliga ca 180 cm över havsytan .....eller vad man nu säger 
En ynglig i klädd kavaj ...slimmade jeans ...ranndig t shirt och sneakers
promenerade med sin mor till Domkyrkan i fredags 
Stolt som en tupp ??
...jag var överväldigad av all ödmjukhet som fyllde mitt hjärta över att få
vara en del av den här fina unge mannens liv 
Att ha fått visa honom att han har vingar och att våga pröva dem 
Att flyga 
För så mycket mer kan vi inte göra 
Vi kan älska dem , krama dem , plåstra om deras knän och hjärtan
Sedan när de är redo att flyga ...öppna dörrar occh fönster och låt dem flyga 
Varför hindra en själ i från livets prövningar 
När de faller , störtar , när vingarna inte bär ....då finns vi där 
Så ser jag på livet ....
Vi kan inte ge dem hur många skyddsnät som helst ...vissa saker måste bara upplevas
 
 
En lycklig vecka med middag och dans och många äventyr har det varit för sonen
Inga bilder kommer att läggas upp här ....vill ni se några ....då vet ni var de finns ...
Sonen vill ha det så och eftersom jag respekterar honom så respekterar jag hans åsikt 
Inte heller vill han att jag skriver om vad han tycker och tänker 
Det är hans liv ...hans åsikter ...de är hans privata att dela om han så önskar 
 
Genom  min son så har jag fått lära känna små pojkar som under tiden har vuxit upp till fantastiska 
unga män /ynglingar 
De är helt fantastiska var och en av dem . Helt otroliga alla på sitt sätt . Alla med sina egena fantastiska egenskaper ...den ena roligare än de andra . 
Jag är tacksam för att jag fått lära känna dem och att de också tagit emot mig som den jag är 
 
Tacksamhet - Ödmjukhet - Kärlek 
Det är tre fina ord som följt mig denna vecka 
 
Tacksam för allt har gått så bra för oss ......sonen och mig 
Ödmjukhet inför allt som är och finns i våra liv
Kärleken i våra liv ....till min son ...till alla som finns där 
 
 
Nu ska vi ha sommarlov 
Båda två .....en hel lång sommar av ......kanske ingenting 
Eller så står en massa spännande äventyr för dörren
Men de kommer om de ska komma 
Ingenting är skönt att göra ....för det ställer inga krav på att vi måste en massa 
Bara ta dagen som den kommer 
Göra vad man känner för när man slår upp de blå på morgonen 
Det är sommarlov det ....
 
 
 
Just ja.....
Examensdagen avslutatdes på kolonin med ett litet kalas  för att hylla sonen 
Med Pinochio tårta bakad av Moster Bittan 
fylldes med ljuvlig vaniljkräm , grädde, mango och hallon
Och på toppen blev det slutligen mer grädde och Blåbär 
Smaksigt värre .....
Det var sonens önskan + samt Vienetta glass och ännu mera glassorter 
Chokladsås ...kolasås ......glassrån ...kaffe och dricka 
 
En lyckad ....lite blåsig och kall avslutning ..
men vad gör väl det när hjärtat är med 
 
 

Kommentera

Publiceras ej