Sommarlov ..........en tid fylld av härligheter

0kommentarer

s
 
Sommarlovet har börjat 
I dag är den första dagen på mitt sommarlov
En oändlighet av händelser breder ut sig framför mina fötter 
 
Bilden ovanför tog jag för ett antal år sedan och den står för sommar , vila och sköna stunder .
Den gången bilden togs var en sommar för ett antal år sedan i skuggan under plommonträdet på kolonin.
 
En fridsam morgon har det varit ....tänkte sova länge ...ligga kvar i sängen och ta tag i någon av de väntande böckerna .....men men 
Klockan 06.00 eller tidigare var man förstås vaken ....varför inte ....man får så mycket ut av dagen på det sättet .
 
Mmmm....så är det ...sover aldrig länge 
Tänk så mycket jag hinner med . Vad mycket tid jag kan tillbringa med att inte göra någonting . Allt är möjligt om jag vill och om jag väljer det . Och om jag bestämmer mig ...det är en annan sak ....att besluta sig .
Kan man det om man är Våg? Om man hela tiden väger för och emot ? Kollar utgången av alla valmöjligheter ...alla risker ...alla fördelar m.m . 
Jodå ...om man har månen någon annanstans ....som i Väduren ...för då skulle det skett redan i går .
Och så är det ...jag kan dröja länge länge med att fatta beslut ...men sedan så händer allt på en gång 
......typ i går .... 
Jajajaja....
Sommarlovet är i alla fall här och livet känns gôtt . Har styrt upp lite röra i hemmet ...så gôtt det nu går med vårt kompaktleverne. 
 
 
 
 
Får försöka styra upp tillvaron så gôtt dä går. Då blir det tid över till att njuta och vila senare.
Egentligen har jag inga större planer för någonting . Några planer finns förstås men inte mer än att jag ska slutföra och utveckla saker som jag redan påbörjat . Har tänkt att skriva en del förstås. läsa , meditera och en massa annat som gör att själen och kroppen mår bra . Det är det som allting handlar om ...att finna balansen ....själsfriden ....att komma ned och landa och ta det luuuuugnt.
Fast jag tycker att det känns som om jag redan landat ......vet inte om jag flugit speciellt mcyket i år ....kankse jag har det ....men jag tror att man blir bättre på det mesta bara man tränar på att få allt att fungera . Lär sig att förstå vad som verkligen är viktigt .
 
Det viktigast är nog att man tränar själv och håller sig till det och låter alla andra göra vad de ska göra ...inte fundera på så mycket över hur andra är ...vad andra gör . Det är deras liv att leva . Det är bättre att vi ägnar vår energi åt att leva våra egna liv ...eller hur???
Tänk vad mycket energi som går åt att lista ut vad andra håller på med och varför de håller på med det de håller på med..... VARFÖR ???? Vi behöver inte det ......
Låt oss leva våra liv utifrån vårt eget inre och låt alla andra  göra exakt detsamma.
 
Jag har ett helt sommarlov framför mig för att göra just det .
Och det är precis vad jag tänker göra nu.....
 
Så jag önskar er den bästa av somrar
 
Ha dääää
 Catarina
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej