Jag och Deepak ...Dag 9 och 10...

2kommentarer

 
Tänk nu har jag gjort Meditation 9 och 10
Dag 9 i går kväll eftersom Fröken Henningsson var alldeles för dimmig och trött i går/tisdags morse /
Så det fick bli på kvällen i stället . Men det gick lika bra det .
Man kanske t om ska göra den morgon och kväll tänker jag nu 
Borde bli dubbelt så bra .....eller vad tror ni??
 
Morgonstund har guld i mund .....
Så heter det bestämt 
Hittade inget guld i morse men skam den som ger sig 
Kommer säkert att finna något innan dagen är över 
Skam den som ger sig 
Mera ordspråk åt folket 
Hihihi
 
Vaknade 04.00 i dag denna strålande onsdagmorgon 
Sista dagen innan ledighet 
Kan njuta länge och mycket av denna dag 
Och man hinner massor när man vaknar tidigt 
Jag avverkade Dag 10 med Deepak 
Trevligt att umgås med Herr Chopra
En manlig fägring så här på morgonkvisten..
 
 
I nourish the universe
And the universe nourishes me
 
En bra start på Dagen
 
Man hinner mycket en sådan här morgon 
Meditera, vattna blommor , frukost , kaffe , Läsa Fian Eklunds blogg om hennes liv med Brynolf i närheten av Bög
ska lägga in bloggadressen ...hon skriver så fantastiskt bra om sitt liv i bland ankor,sin Sudd,alla djur ,väsen och alla märkligheter . I dag hade hon ett underbart inlägg om den Blomstertid du kommer och vemodet som rullade in i hennes liv och skog . Vackerhet som endast ord kan förmedla och den energi som är Fian . 
 
https://fianochbrynolf.wordpress.com/2014/05/27/vemodet-rullar-in/
 
Näää....nu ska jag starta cykeln och trampa iväg emot mitt Kära arbete på den vackraste vägen genom Parken i vår stad ....där jag kan dofta på blommorna och ta med mig en del av dofterna in i dagen 
 
Ha dä 
 
Catarina
 

2 kommentarer

LIENE

28 May 2014 07:53

Så vackert, på den första bilden! Påminner lite om botaniska trädgården i Visby :)

Svar: Det är vår stadsträdgård här i Karlstad Liene
Catarina

LIENE

30 May 2014 11:09

sv: Ja, allt kreativt är ett bra sätt att förmedla på och jag tror någon mer får ljus utav det :)
Tack för att du tittade in tillbaka hos mig.




Kommentera

Publiceras ej