Dag blir till natt .....tankarna väcks till liv

0kommentarer

 
Ytterligare en dag har passerat på det nya året
Reflektioner över livet ....kampen ...kärleken ....odödligheten
Ett år som passerat av männsikors kamp i det tysta 
Alla som kämpat överlevt ...återvänt till livet 
 
Ett år som för många bestått i att ta sig upp ur en kamp emot sjukdomar... ,
svårigheter och mycket annat som kan drabba oss människor
 
Bland mina vänner finns en del av alla dessa som kämpat 
vunnit kampen .....fortsätter segertåget genom sin egen styrka.
Att nuddat vid livet efter detta ger styrkan att leva varje dag av kärlek 
till sig själv.
Den dagen när man förstår att det var just det som hände ...att man överlevde.
T om den dagen kan vara svår.....det är stort ...känslosamt .....
Att som vän känna att man endast kan finnas till där ...att det är det som räknas.
Göra det som man kan göra ....vara det medkännande villkorslösa hjärtat ....kärleken.
Det är allt ....det är tillräckligt. De goda tankarna ....
 
 
Att läkandet tar tid ....att ge det tid ...oavsett vad det gäller.
Ofta ska man skynda på alla processer.....det ska bli snabbt färdigt.
 
Men det tar tid att göra resan med sitt eget läkande ...ingenting man kan skynda på.
Man får ta ett steg i taget ...sätta sig ned och vänta tills alla delar är på plats ....sedan 
kan man fortsätta resan....
 
Själv kan jag känna att massor med saker kommit på plats under det här året för egen del.
En resa som jag gjort vid sidan av allt annat som hänt ....fast på sätt och vis har den ägt rum mitt i alltihop.
Tror jag ...fast jag vet egentligen ....allt hör ihop .....på något förunderligt sätt så gör det faktiskt det .
 
 
Tillbringade sommaren med att rensa ut lite gamla infektioner med homeopatiska medel...
det är som alltid intressant eftersom det alltid verkrar som att den resan för min del drar med sig både den ena och den andra själsliga resan....det tog sin tid att göra den....
 
Och sedan har man ju blivit äldre ....hmmm...medföljer ju en del fysiska förändringar för oss kvinnor ...
Skönt att få bli den visa kvinnan ...den lite mognare ...klokare ....hoppas jag på....
 
Med detta så kom svettningarna....som jag trodde var något jag skulle behöva dras med ...men nej då
Har man vänner som kan det här så gör man en lever rensningskur...
Helt fantastiskt säger jag ......vips så avtog mina bekymmer genast ....
Inga hormonpreparat för min del ....
Och återigen en liten själslig resa 
det är tur man inte behöver lösa biljett varje gång man ska ut på dessa själsresor.....
 
Vad vore livet utan resorna som man gör .....hmmmm....utan utvecklingen 
Ett liv i koma ....isosleringscell kanske rent av det kan kännas som ....????
 
 
 
Jaaa ....livet är bra vackert i alla fall .....
Lyckan att få finnas till varje dag 
 
Läste att varje minut du skänker till en människa  är en oersättlig gåva 
Du skänker tid av ditt liv som aldrig mer kommer tillbaka 
Vackert ....villkorslöst ...kärlek ...att ge varandra tid 
Den vackraste gåvan vi kan ge varandra ...värt mer än allt annat 
Att ge varandra tid och vara närvarande i varandras liv ...se varandra 
De människor  vi möter .....de stunderna som aldrig kommer tillbaka .
 
Värt att tänka på nästa gång vi säger ...jag har inte tid ...hinner inte ....
För när vi ger så får vi 
Inte alltid vad vi tror 
Utan precis det vi behöver fast vi kanske inte ens förstår det just då
Svaren kommer till oss när vi behöver dem som bäst 
 
bara några tankar i natten ...
 
Ha däää 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej