Hej då 2014 ....Välkommen 2015

0kommentarer

 
Ett helt år har passerat genom själ och hjärta 
Det har verkligen så gjort ,,,,,,,det känns och det märks nu när man sitter första dagen på det nya året och blickar tillbaka
Mycket har hänt .
Sådant man inte ens tänkte på när det hände ...när man var mitt uppe i alla skeenden 
Att återblicka ...se tillbaka ....återknyta är en stor del av sista dagen på året för mig 
Se allt vatten som runnit under broarna m.m
Erkänna för sig själv alla steg man tagit framåt ...även de steg tillbaka som varit nödvändiga.
Eller stått stilla när man själv kännt att så ska det vara just då
 
Det här med att inte ta sig själv för given ....ge sig själv utrymmet att få vara ...känna allt det som vi behöver känna.
Ta platsen som vi har i våra liv ...fylla den men det vi önskar för oss själva.
Svårt är det för oss ofta att göra just detta. Vi ska ju finnas till för så många andra ....som ofta också ska gå före oss själva. Men att ställa sig själv mitt i sitt eget liv och se sig själv där man är ...vart man vill vara 
Vart man vill gå fr om nu...
Frågor att ställa sig ....Svar att söka inom sig själv 
Svar som endast jag själv eller Du själv kan ge. Ge sig själv tiden för att kunna finna svaren på sina egna innersta önskningar. Hur man tar sig tid . Ofta är svaren enkla ....det krävs inte så mycket .....inte kosta så mycket.
Beslutet att göra något är ju det första steget  på resten av vägen . För att ta stegen börjar man ju med att ställa sig själv de enkla frågorna ...svaren är oftast lka enkla
 
 
Enkelheten är ofta det svåraste som finns . Vi tror att allt behöver vara svårt.
Undrar varför vi känner så ???
Livet ska vara svårt ....
Eller är det vårt sätt att se på det som händer oss ....svårt....??
Tänk om man skulle se på det som händer på ett helt annat sätt ..
Att det händer oss av en anledning ....att det är något som ska föra oss närmare oss själva 
Vi ska känna styrkan inom oss som vi bär med oss för att klara dessa prövningar ..
Ha tilliten att allt ska ordna sig till det bästa även om det känns oäöverkommligt just då
 
 
 
Själv har jag ofta upplevt det ....när allt är som värst .....så kommer det något som bringar ljus 
Det innebär ju inte att någon lyfter bort allt i från oss ...men det känns lite lättare att bära det som händer.
Man blir medveten om vad som är viktigt ....där just då.
Att man kan finna det ljusa i allt det mörka.
Känna att kärleken som vi kan dela med andra är det starkaste som finns ....för den är det som alltid finns kvar om vi håller den vid liv. Håller den levande och varm och delar med oss av den. Den är den starkaste kraften jag känner till. Den finns kvar hos mig hur jag än mår ....vad som än händer mig . Jag önskar också när jag inte riktigt kan känna den ...att jag hittar tillbaka till den kraften. För vi kanske inte orkar varje dag ...varje stund .
Men vanor gör oss starkare ....kraftfullare och kärleken växer tillsammans ...den smittar av sig ...
 
 
Att våga pröva våra vingar under det år som vi nu trätt in i är en bra tanke som kan bära sig mycket nytt och även mycket gott för oss .
Ett av mina steg är att börja skriva mer ....på den här bloggen och även på andra ställen där jag skriver för att jag älskar att skriva. Ord är en underbar sak ...känslor de förmedlar ...tankar som sprids ....frön som sås i själ och hjärta. 
 
Det är vad ord gör ...om de skrivs eller talas . De handskrivna orden men den energin de bär med sig . Ord som slingras samman till sagolika spännande äventyr och berättas för varandra. 
Berättarcirklar ...berättar staven  ...som vandrar runt lägerelden ...den som får den ....berättar sin berättelse 
Vikten av att hålla de gamla traditionerna levande ....de som läker ....orden ...energierna .....
 
Jag önskar er alla allt gott inför det nya som ni trätt in i 
Önskar er alla spännande äventyr varje dag ...
varje dag ??? tänker ni nu.....
Men varje dag kan vara ett äventyr ...saken är att lägga märke till äventyret och ta del av det och göra det levande och följa med ....
 
Vill ni försöka det för er egen skull ....se de små tingen i vardagen ....de är underbara ....
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej