En stilla dag har det varit........

0kommentarer



Lugnt och stilla
som en tredje advent borde vara
så har den här dagen förflutit
har inte varit längre än soptunnan i dag
hemma
i lugnet
bakat
lagat mat
fikat
stickat
målat mina klädnypor till julpoesin
snart så ska jag väl få till det
ska snart sätta mej och läsa
så då har jag snart gjort allt som jag ville göra denna dag
först och främst
stillheten
lugnet
det var vad jag ville allra mest
kontemplation så här innan arbetsveckan
få med sej lugnet in i vardagen
där som vi behöver det som mest
I morgon......
Lussefirandet på jobbet
 kvällen blir det
även med sonen på skolan
det ser jag fram emot
Ljusfest i ordets rätta bemärkelse
Sååå....
morgondagen ser jag fram emot med förväntan
en trevlig dag att gå till mötes....

♥Catarina♥

Kommentera

Publiceras ej