Fiiiiint igen....nu loppis....

0kommentarer


plockat
grejat
fejat
lite lagom
skickat i väg lite dammråttor
glitter
ja....det hamnar ju överallt
de där små smala glitterremsorna som man hänger i granen
nu ...är de bara i granen i gen
så nu får mamma....jag....
lite ledig tid
tänkte åka förbi återvinningen med lite papper
sådant som blir efter julen
sedan....
kanske ....kanske
slinker jag in på några secondhand/loppis
man vet aldrig
har köpt mina gamla kakformar som jag ville ha
nu ska jag leta efter kornischkrokar/klämmor
ska ha dem till ett projekt om det funkar...
sedan är det perfekt att köpa stickor och virknålar där
återanvändning
superbra


ja.....jag gillar återanvändning
man kan hitta många coola saker där
sånt som man inte visste man behövde också
mmmmmm....trevligt..



så.....
om jag gör några fynd ....
då får jag lov att plocka bort något annat och skicka vidare
lämna tillbaka
himla kul med böcker faktiskt
finns det något billigare sätt
förutom bibblan????
det som är bra .....
man kan köpa för en femma...t ex
och sedan skänka tillbaka
man behöver ingen lagringsplats
man behöver inte äga dem
bara hyra dem ett tag
jättebra
förr i tiden hade jag
hur mycket böcker som helst
men sedan
hade jag en period som jag ogillade alla ägodelar
att ha så mycket
varför
hur mycket behöver jag
inte mycket
gillar att ha saker så jag kan greja
pyssla och fixa
det tar plats
men jag som ha lite compactliving
har inte så mycket plats
nääää......
då får man behärska sej
även om det inte ser så ut hemma hos oss
Men ....som min kloka Pappa har sagt en gång
-Det har nog inge betydelse hur stort Du får....
Du kommer nog alltid att ha mycket saker omkring dej
mmmm......det ser ut som han får rätt
men jag skänker konstant bort till återanvändning
allt som går
jag blir så förundrad när jag står på tippen
Människor slänger allt möjligt
fina saker
funktionella saker
sådant som någon annan skulle kunna använda
VARFÖR inte lämna till återvinning
RÖDA KORSET
SOLARETUREN
ÖSTPENDELN
har man fina kläder finns det kanske
andra ställen
brukar själv ha ringt till
Alls kvinnors hus
i bland finns det familjer i akuthem eller
som de känner till som kan ta emot
Insolvens
de jobbar med människor som lever i marginalerna
där har vi skänkt till jul m.m
böcker
filmer
leksaker
kläder
fina saker som vi inte längre använder
GÖR LITE NYTTA
skänk sakerna i stället för släng
gör en god gärning
RIA 
om n i har vinterkläder eller andra kläder, skor
som ni inte behöver
Där finns det många som kan behöva
Hör er för där ni bor
Medmänsklighet
nu åker jag med några kassar

♥Catarina♥

Kommentera

Publiceras ej