Garn REA!!!!!!!

0kommentarer



Fina garner
köpte jag i går
på vår fina stickaffär här i  staden
halva priset
det är fina grejer det
så jag fyllde på det tämligen fulla
garnförrådet
i alla fall för mej
jag är lite periodare
 när det gäller stickandet'
det blir när inspirationen faller på
och nu tänkte jag göra av med lite rester
sticka upp kvarvarande garner
sockor ,vantar , handledsvärmare
Har nyss stickat färdigt vantar och mössa i ull
som nu ska tovas i maskinen
alltid lika spännande
vantarna blir så varma och vindtäta
det bästa är att de står emot fukt så bra
de är ju så tjocka och täta

eftersom jag fick så mycket beröm
för vantar , mössa och sjal i går
så får jag vara lite flitigare med att använda mina alster
inte låta dem bli liggande
till vantarna har jag hittat ett bra mönster
sedan kan man ju variera färger olika mönster
eller sy på broderier
eller sättapå tovade blommor eller hjärtan
lite personlig prägel

bilder kommer så småningom
tror jag

♥Catarina♥ 

Kommentera

Publiceras ej