Packat upp...

2kommentarer



Har nu packat upp sakerna som jag köpte i går
Ni vet...

Iris o Doris

så...
här kommer det
sakerna jag köpte


Fina ljusmanschetter i glas
med små prismor som hänger ned




så här fina blev de när de kom på plats



Hållare till julgransljus
de tänker jag fästa i en fin metallring
som jag köpte på Eldoopalen när Eva-Lena stängde sin affär
kommer en bild bara det blivit klart


fina glasburkar
tänkte ha ringblomssalva och andra salvor jag gör
i de små burkarna
råsocker i den större för att ha på bordet
men kanske ska jag hafina kryddor eller örter
som jag använder i de mindre
vi får se
jag gillar dem väldigt mycket i alla fall

så besök

Iris o Doris
besök se små fina butikerna vi har
istället för de stora shoppingcentren
mycket mer spännande
hur många besöker butiker i sitt eget kvarter????
hmmm.....

2 kommentarer

carina

11 Dec 2010 21:52

Ja, det är en mysig affär det där! Fina saker du köpt. Jag har köpt de små fina burkarna själv. Brukar ha lite senap eller honung eller sylt eller marmelad eller...dom är så små och behändiga att ta ut till frukosten. Tack för pengarna! Fick skälla riktigt på Lovis för hon blir alldeles galenoch skälde ju så förfärligt när du lade in brevet. Har fullt schå att lära henne att inte bita i brevbärarens fingrar! Tur att hon, brevbäraren, är så tålmodig. Men jag har lovat henne detta, snart kommer en vikarie. Ja, hoppas, att snart, ska jag väl lyckas med detta...men jag har mött min överman. Hon vill skälla och tänker inte sluta med det säger hon...men jag ger inte upp! Kram så länge kära Chattarina! Hälsa vackra Gabriel!

Lena

13 Dec 2010 15:53

Va mycket Fint du köpt! Vart ligger affären? Finns nån sån affär i Haga, är det den?




Kommentera

Publiceras ej