Spår i snön...................

0kommentarer



små spår i snön
fann jag på min koloni
när jag var ute och tittade till det
allt var fruset gnistrande
i vila
i väntan inför nästa vår
samlande krafter inför en ny grönskande säsong
det enda som syntes var små spår i snön
någon hare som tittat förbi
tittat efter om det fanns något ätbart
något gnag vänligt
fåglar som stuffat runt på snön
en del andra små spår
kanske mina små vänner som tittar till



de som bor under granen
så är det nog
det finns många som hjälper till att hålla reda på mej
och det som är mitt
god hjälp får jag
de ser till att allt går rätt till
så inget skadas
eller far illa
hos oss
på vår koloni
där är vi rädda om allt som lever
vi respekterar allt som lever
allt får finnas till
men en sak undrar jag
vem behöver fästingar?
Hade aldrig haft en fästing på mej förrän
jag skaffade kolonin
sedan dess har jag haft åtskilliga
kanske är det så att man ska bli immun
inte bry sej om dem
inte vara rädd
och när man haft tillräckligt många
kanske man slipper borelia
och infektioner av betten
man kan allt fundera
vad gör de för nytta??
allt annat har ju en mening
men fästingar???
men de finns
så då behövs de väl av
någon outgrundlig anledning...

det ser lite fruset ...lite kallt ut nu
men snart
bara vi kommer över års skiftet
då börjar jag räkna ned
då närmare sej våren
man börjar undan för undan
att öppna upp kolonin
solstrålarna värmer
tinar upp allt i gen
en underbar tid att se fram emot
men tills dess får man njuta av allt det vackra
det som är nu
gnistrande vackert


så vi får njuta av det som finns nu
ta vara på det vackra i nuet
spara alla gnistrande bilder
till en varmare tid
då kan vi se och njuta av allt det vackra som varit
medans vi njuter av det nuet som är då

♥Catarina♥

Kommentera

Publiceras ej