byta ut....

0kommentarer



numera om jag ska skaffa mej något nytt
så tänker jag alltid så här..
något nytt in
något gammalt ut
vilket betyder att om jag köper något nytt till hemmet
så bör jag göra mej av med något som jag inte längre behöver
vill inte bli överhopad med en massa prylar
en massa måste ha saker
utan välja det jag behöver för att ha det som jag vill ha det
utan för den skull ha massor med prylar
ser faktiskt ut som jag har en massa saker ändå
kan bero på konceptet av lite compactliving kanske
försöker verkligen alltid att rensa bort det som jag inte behöver
eller inte använder längre
hur mycket behöver man egentligen för att ha ett fungerande liv
när jag lärde känna en av mina vänner
så levde hon på 18 kvadratmeter..ägde inte många saker
vad ska man ha dem till
det räcker som det är
och hon sa alltid ...herregud vad saker du haaar!!!!!!
nyttig vänskap på många sätt
att inte behöva ha en massa saker som är i vägen på många sätt
men fina saker är roligt att ha
saker som betyder något
har ett värde i mina ögon
som förgyller min vardag
men numera är det inte så viktigt med prylar
fina handgjorda saker älskar jag
hantverk vad det än är
fast just nu har jag inte en tavla på väggarna
nu känns det vilsamt
har inte hittat något som jag skulle vilja sätta upp
räcker med mina egna inre bilder som dyker upp överallt
och färgar min vardag
kanske därför jag inte behöver några tavlor just nu
letar efter bilden..tavlan som kan få mej att segla i väg...drömma mej bort
till någon annan plats
en annan dimension
säker fortfarande
hittar den kanske snart
hoppas jag
såg en skymt av något som jag kan tänka mej
ska se om det kan vara något för mej
i dag köpte jag faktiskt något
kuddfodral....skänkte bort några gamla
lampfot...skänkte bort en gammal lampa
ett fårskinn...blev inget bortskänkt för det
det fick sin speciella plats
hade väntat på det ett tag
men skänkte bort gardiner och dukar
det kunde ju kvitta sej eller hur??
så får man göra med lite av varje
göra sej av med gammalt man går och bär på
behövs inga ryggsäckar
inte släpa mil efter mil på gamla saker
dä ä onödigt slit dä
erfarenheter är bra
så länge de inte tynger ned
utan lyfter upp
skapar en mogenhet
en erfarenhet
något man kan känna trygghet genom att man klarat sej i genom
jaaaaaa...dä ä möe som man ska tänke på när en går på denne jorda
fast undrer om en måste tänke så möe egentligen
kan inte behöves
verker onödigt
hmmmm....
en ska väl passe på å leve litt också
sant som det är sagt det

leva är väl vad det hela handlar om eller hur.....





♥Catarina♥



Kommentera

Publiceras ej