Känslor............

0kommentarer



Känslor....?????????

Jaaa....
det har jag
de är mina
alldeles mina egna
att ta ansvar för
ingen annans bekymmer....
de får jag dras med själv
bearbeta
läka ut
i min alldeles egna takt
mitt ansvar
ingen annans

men märkligt är det
när man också ska ta ansvar för andras känslor
det som andra människor känner
deras reaktioner
deras obearbetade känslor
som leder till reaktioner
som inte har det minsta med mej att göra

jag är trött på det....
 att ta ansvar för andra människors känslor
det gör jag inte
det har jag slutat med
växt i från
har inget behov av det
tar inte på mej det
kanske gör det en hel del frustrerade
men som sagt var
jag äger inte det problemet
det tillhör någon annan
som också får ta ansvar för det

Varför?????

man kan undra......
 om alla tar ansvar för sina reaktioner
sina sanningar
så blir allt bättre
läkning kan uppnås
livet går vidare

mmmmm
ett varmt lyssnande hjärta
en annan själ som lyssnar
är allt som behövs
inga frågor
inga påståenden
nothing
närvaro om så behövs och önskas

men i stillheten finns svaren på själens läkning
där finner man sej själv
om man söker
inte hos någon annan
inom sej själv
inte utanför hos någon annan

jag tar ansvar för mina känslor och reaktioner
hoppas att alla andra också försöker göra det

♥Catarina♥




Kommentera

Publiceras ej