Kinesisk ingefära

0kommentarer

Ja....
så stod det på ingefäran jag köpte på All Världens Mat i dag
undrar om det är någon skillnad????


den var lite mörkare till färgen
och den var lite mörkare när man skalat den med
men jag tänkte ...shit den kanske är jättestark
en kvinna som jag pratade med i butiken
som också handlade
sa att den var jättestark
men nu när den är färdig
kanderad och ligger på plåten
så är den som den vanliga
kanske var det också

men gud så gott det är
har nog blivit missbrukare
mmm.....av kanderad ingefära
och tänk vilka dofter det är som virvkar imkring
när man skalar den
ljuvligt

Ännu ett mirakel
ur Guds gröna universum
läkande är den också
bra för en himla massa saker
undrar om den påverkar sömnen
så jag kanske ska ta lite extra innan jag ska sova...hmmmm
verkar inte bli trött i dag
får väl vänta tills det är dags att gå upp
mmm...
då kan jag stiga upp på riktigt


men faktiskt så känner jag att mina sömnänglar har närmat sej
har börjat placera små sömn moln i mina ögonvrår
mmmm......
så nu är det nog dagsatt knoppa
lite ingefära och sedan sängen
låter bra
eller hur
01.14
står det på min dator
ska ju inte gå upp förrän
05.30-06.00
så det är lugnt
sätter fram strykjärnet
så kan man köra över de flesta rynkorna i fejset
påsar under ögonen kan det också bli
sådana här gånger
men vad gör väl det
bara man är glad
då syns skrattrynkorna mest
och inte de andra
hahahaha..
men ärligt talat
rynkor är vackert
gråa strån också
det syns att man fått visdom i livet
tänk ...varje rynka är ett spår av en upplevelse
bär dem med stolthet
det visar på att man levat
upplevt
deltagit
i livet här på jorden
i ögonen syns
den gudomliga visheten
den har ingen ålder
tidslös
gränslös

så ...
nu går jag
och all världens vishet och knyter mej
det tar tid att samla spår
av visdom
jag jobbar enträget
och kärleksfullt för varje rynka

Go Natt♥

♥Catarina♥

Kommentera

Publiceras ej