1:advent

1kommentarer

 
Vi tänder ett ljus i advent......
Jaaaa....vi tänder ljus för att fördriva mörkret
Vi tänder det av omtanken
För kärleken
För värmen
 
Tänder ljus för att vi helt enkelt behöver det
Låta det lysa upp vårt mörker
Låta friden sprida sej till våra hjärtan
Släpper in ljuset ...tar emot det
 
Det är en tid av värme som kommer emot oss
Men för en del av oss så är det en tid av ensamhet
Vi blir ensamna ...
Den här tiden är uppbyggd på så många förväntningar
En önskan om frid ....gåvor ...gemenskap
Frånvaron av allt det där skapar stora tomrum
En del av oss har inte ens upplevt en fridfull juletid
Tiden fram till julen kan var fylld av frustration
 
Borta är tanken på att brys sej om de som behöver det som bäst
Julens tanke
Grundtanken om att medmänskligheten ska spridas på vår jord
Att bry sej om någon annan än sej själv
Att dela med sej.....
 
Ge den hungrig mat
Värma den som fryser
Tända någons ljus
Omtanke
 
Man får börja med sej själv....
 
The man in the Mirror
 
Efter det så kan man ta de steg man kan för att skapa den jul man önskar sej att uppleva
Den givande Julen
En handling i från hjärtat  till en annan människa
Var det inte det Julen handlade om
Var det inte meningen när ett barn föddes runt den tiden
Ett sätt att visa oss kärleken
Vägen in i den
 
Jag tänder mitt ljus
 
För Kärlekens skull
För medmänskligheten
För omtanken
 
Catarina
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Tina

02 Dec 2012 14:28

Vad fint <3
Mina jular under min uppväxt har varit långt ifrån fridfulla.. Det är först nu jag uppskattar och ser fram emot julen, att få se och uppleva min lilla ängels lycka i dessa mysiga tider.. Mycket förväntningar, spännande med Nissar, spejartomten och allt som hör till. Sen får man inte glömma alla dessa som behöver hjälp, för det är såå många som har det svårt, lite extra svårt just nu.. Man får göra så gott man kan för att hjälpa..
Många kramar till dig fina Catarina

Svar:
Catarina




Kommentera

Publiceras ej