21 december

0kommentarer


 
I går var det 21 december
Den kom och den gick dagen

Utan problem
Lugnt och fint
jag hade en bra dag ...en lugn dag
 
en insikt jag fick under dagen
 
Att ingenting annat har verkligen ingen betydelse
 
Man kan diskutera hur människor behandlat oss
Orättvisor som skett
Livet som präglar oss
Vi har blivit de människor vi valt att bli
I varje ögonblick så har vi val
Vi har alltid val om hur vi låter det påverka oss
T om då existerar den fria viljan
Vi gör val
Vi får leva med våra val
 
Och i går kände jag bara att allt  bara rann av mej
 
Mitt i alla andra människors julrusch
 
Att det har verkligen ingen betydelse all det där andra
om jag inte gör det till något som har betydelse och låter det påverka mej
 
Livet är vad det är
Vi väljer det
Vi lever det
 
Yttre påverkan sätter mycket prägel på våra liv om vi så väljer det
 
Jag står själv som en sann människa
Jag lever min egen sanning
Jag gör mina egna val
Jag lever mitt liv
Jag är
 
När man  ser att det som äger rum utanför sej själv
Att man inte behöver plocka in det och förvandla det till en massa oönskade känslor
I slutänden finns bara vi
Våra innersta väsen
De vi är
Inget annat
 
De vi väljer att vara
Så om man släpper allt annat
Då ser man vad som betyder något
 
Jag ...Du ...Vi ...
Kärleken inom oss
Kärleken mellan oss
Människors som möts
Själsliga möten
 
Jag väljer min sanning
Lever mitt liv
Bara för att jag kan
För att jag vill
 
För alla gånger som man mister någon
Förlorar någon kär
Då vet man vad som har betydelse
Det är där då
Ingenting annat
Att se in i någon annans kärlek
Att kunna ge dem den kärleken tillbaka
Det är allt
Ingenting annat betyder någonting
'Om vi bara har kärleken
För har vi kärleken
Då har vi livskraften
Hur eländigt vi lever
Hur fattiga vi är
Finns det kärlek finns det hopp
Och om det finns hopp så överlever vi
Om vi inte väljer något annat
 
Ditt eget val
 
När vi lämnar den här världen tar vi inte så mycket med oss
Inte mer än de val vi gjort
De liv vi levt
Så att välja med hjärtat
Med hjärtat i centrum i våra liv
Då lever vi så mycket bättre
Så låt hjärtat vara med
Delaktigt i varje del av era liv
Välj av kärlek
 
Catarina
 
 

Kommentera

Publiceras ej