Ädelostbollar...mums

0kommentarer

Nu har jag gjort Ädelostbollar med pepparkakor
Muuuuummmmms!!!!!!!!!!!!!
 
Dä va gôrgôtt dä....
 
Jag hittade ett recept på nätet
och nu hittar jag det inte igen
Så jag kan inte länka eller så
 
Men så här var det i alla fall..
 
125 gr Kesella
250 gr gorgonzola
Pepparkakor att smula och sedan rulla i
 
Jag tog vanilj kesella för det hade jag hemma
Tog även den ädelost jag hade hemma
Peppar kakor ...vilka som helst..
 
Blandade bara i hop kesella och ost
Formade till bollar och rullade dem sedan i pepparkakorna-
In i kylen på ett fat så att de fick stelna till lite ....sedan i burk
 
Fast man får ta fram de i god tid så att man får en bra ostsmak
 
Men det finns massoe av recept på nätet
Det viktiga tycker jag är att man väljer en ost man gilla
Jag valde Aura i från Falbygden...för den hade jag hemma ...det blev lite cambozola i också ....
Men det funkade det också....
 
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej