Dagen före...........

0kommentarer

 
Jaaaaa.....det är presis vad det är
Dagen före den stora dagen  som vi alla väntat på
Och så även vi
För när morgondagen är över .....
Då blir allt stilla och lugnt
Vi kan njuta av lugnet
Inga måsten
 
Vi har ingen onödig stress i vår familj
Vi har sorterat bort alla måsten
Tar det bra mycket lugnare nu mot vad vi gjorde på den tiden
när man bodde hemma
Då skulle det städas och fejas i från golv till tak
Det skulle bakas och bullas
Allt skulle var vältrimmat och fint
Allt skulle lagas
Allt skulle finnas som tänkas kunde i matväg
Jaaaaa......det är tur att det blivit ändringar
 
Jag köper nästan ingen julmat
Äter det på julafton ......sedan är jag nöjd
Det kan bero på att jag redan hunnit äta det ett antal gånger före jul
Men jag är nöjd
Köper ingen skinka heller
 
Finns massor med annan mat och massa andra saker man kan gör än att slita ut sej med städning
Ja ...jag tar det piano
Är färdig med allt ...lite Jansson som ska göras i morgon
Den kan man inte göra i förväg
Ska vara rykande färsk ...tycker jag.
 
Annars är Tomtegröten gjord
Köttbullarna trimmade
Godis har vi gjort
Kakorna är bakade för några veckor sedan
Hyacinterna på plats
Klapparna under granen
Det som ska med i morgon till Käre mor är också packat och klart
 
Jaaaaaa....jule kan starta ......
Vi är redo
 
Catarina

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej