En vilodag i dag......

0kommentarer

 
En vilodag i dag som sagt
Har inte gjort något speciellt i dag
Vaknade tidigt som vanligt
Tillbringat större delen av dagen i soffan med stickning och läsning
 
Diskat det är nog den största prestationen
Plockat undan lite julstök
Det märks när man varit borta på mat flera dagar och bara kommer hem och mellanlandar och sover
Då stökar man till det mer än när man är hemma hela dagarna
 
Det är en film och bok dag i dag
Ska väl fortsätta i någon av alla de böcker som ligger på hög och väntar
Fick ytterligare några till i julklapp
Högen växer
 
Sedan älskar jag att köpa böcker på loppis
Vem behöver nyutkomna böcker ....inte jag
I så fall får jag tålamodigt vänta tills de finns på Bibblan och på min tur
där
Så är det ....
Kan man köpa böckerna för en femma så är valet lätt
Det är inte så mycket annat man kan köpa för en femma på loppis längre
Det är för populärt med second hand och loppisar nu för tiden
Men det är klart att fynda kan man
och roligt är det
Kanske blir några loppis svängar i mellandagarna
Fast det är bra att låta bli
Har saker så det räcker
Och garnförbud enligt sonen
Undrar varför?????Hmmmmmmmmmm.....
 
Vi får se vad som händer
Nu ska jag
 
Nu ska jag i alla fall vila ryggen
 
Ha dä gôtt
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej