Gör någonting vackert av den här dagen....

2kommentarer

 
Dagar att begrunda det liv som är just nu
Vart är man på väg
Vilken riktning tar mitt liv
Har jag gjort de val jag önskat
Eller sitter jag stilla
Inaktiv
Inte deltagande i mitt eget liv
En åskådare som sitter på bänken och ser på
Eller deltar jag i sången , skratten som flödar genom mitt liv
Är jag där
Närvarande varje sekund
Lever just i den där sekunden då det sker
Eller sitter jag och drömmer någon annans dröm
Som jag tror att jag borde leva
Ha de där festerna som andra har
Det där jobbet
Åka på de fantastiska resorna
Den nya fina bilen
 
Det tål att tänka på
Lever jag det liv jag önskar leva
Är jag på väg i rätt riktning
 
 
Jaaa....jag tror så
Jag känner så
Men det är många stunder i stillhet som skapar den rätta känslan
Att vara ett med sej själv
I sitt eget inre
Jag har en tid av stillhet som jag omger mej av
För att jag så önskar
För att jag så vill
För det är mitt liv och jag lever det som jag vill
På det sätt som är rätt för mej
 
Det är så många som ser på
Som har sett på
De har inte alltid förstått vikten för mej att vara bara med mej själv
Det är en stor del av vem jag är
Jag blir bekräftad i mej själv
Inte genom andra
I bland tvivlar jag
Men jag landar oftast i tron på mej själv
 
För i tvivlet skapas tilltron till mej själv
För om jag aldrig skulle tvivla
Vem skulle jag då vara
Om jag aldrig som männsika skulle i frågasätta mej själv och mitt handlande
Hur sann skulle jag då vara mot mej själv
Jag undrar
 
För den som aldrig tvivlar
Alltid tror att de begått rätt handlingar
Pågår någon utveckling i deras liv
I deras inre
För mej är det viktig
Livsviktigt att växa som männsika
Att finslipa mitt inre jag
Att se möjligheterna till växande i varje sekund
I varje handling
Ett val
 
Ett val som vi alltid har
I varje sekund
I varje handling vi begår
I varja handling vi blir utsatta för
Vi väljer
Väljer t om vår egen reaktion
 
Verkar det mycket
Till krånglat
Det är precis vad det inte är
Det är så enkelt som så
Vi lever
Vi andas
Vi väljer
Vi är medvetna i våra egna val
 
Fullt ansvariga för våra liv
Vi skapar dem
Vi bygger vårt livs framtid
Så om ni vill bygga
Börja nu
Skapa de liv ni vill
Omge er med det ni önskar ha i ert liv
 
Töm era liv på det som ni inte längre önskar
Välj bort det som ni inte behöver
Det behöver inte vara stort
Den minsta lilla detalj har betydelse
 
Sä börja leva ett liv som ni drömmer om
Gör era drömmar verkliga
Lev i dag
Gör någonting vackert av den här dagen
 
Det önskar jag er alla
 
 Catarina
 

2 kommentarer

Tina

29 Dec 2012 23:53

<3 oj vad jag känner igen mig i det du skriver, fast jag skulle inte kunna sätt ord på det som du gör, du har gjort det åt mig...
Och för mig är det inte alls tillkrånglat, det är precis som det är .. Många kramar till dig / Tina

Svar: Love you ♥ Tack
Catarina

Tina

30 Dec 2012 09:01

<3




Kommentera

Publiceras ej