Julaftons kväll ...............

2kommentarer

Sitter i det stilla skenet av julgranens ljus
En dag har passerat .....snart även kvällen
Det har varit en dag av lugn och stillhet i vår familj
Mat ....Kalle Anka ...klapparna ....och mer därtill
 
Nu sitter man här och känner sig trött
Färdigt för detta år med alla julstökerier
Bara att sjuka ned i vilan
Njuta av ledigheten
 
Inte en massa julmat som ska ätas i flera dagar
Det är skönt
Gröt förstås ...men det är meningen också
Gôtt mä risgrynsgröt på môran så här te jul...
Mums!!!!
Men sedan kan det vara bra ett tag.....
 
Känner att det är dags att stänga ned ...ta vila
stänga sina blå ....eller vad det är för färg....
 
Jag säger God Natt
och på återseende
 
Catarina

2 kommentarer

Tina

25 Dec 2012 07:42

<3

Anja

25 Dec 2012 15:46

Man önskade att alla hade en sån vilsam inställning till julen som du. Här har vi också ätit risgrynsgröt, enda gången för min del, men Gubben vill ha på julaftonsmorgonen och då kan jag väl "offra" mig. Du vet ju att jag och gröt inte är bästa kompisar....
Julkramis från Anja

Svar: Här kör vi gröt ...i alla fall jag ....kokade en alldeles för stor gryta ...men det är bekvämt ......gröt ....gröt .....gröt =)
Catarina




Kommentera

Publiceras ej