Öppen dörr inför Nya Året.............

0kommentarer

 

 

 Ser dörren står på glänt till det nya året

Silverglittret skymtas i dörrspringan

Lämnar spår av silverglitter innanför

Det lockar mej

Ber mej stigan in i det nya

Det lockar med all sin kraft

Bjuder in mig

Bjuder upp mig

Snart ....till en virvlande dans

 

Jag ser mig om

Ser på allt som har varit

All tid som gått

Hela kampen mot mig själv

Inom mig själv

Jag ger upp

Jag kapitulerar

Ser att kampen i sig själv inte längra har ett syfte

Jag lämnar allt detta för ett alldeles  nytt oskrivet blad

Som någonstan  i Universum även det är skrivet

Men där  kan jag  sätta silverstänk på dagarna

Vandra i fridens tankar på skimmrande vägar

Som bär mig fram emot nya glittrande dagar

 

Jag sveper av mig den slitna manteln

Bereder plats för den nya silverglittrande vävd av hoppet och förtröstans

Silvertrådar

Jag stiger över  tröskeln

Blickar inte bakåt mer än med ett leende på mina läppar

Med en hågkomst om allt som passerat har gjort mig mer gnistrande

Mer lysande än någonsin tidigare

Med vissheten om detta i mitt hjärta tar jag de första stegen i mitt nya liv

Jag är här

Jag är nu

Jag är

Catarina©

Kommentera

Publiceras ej