Tredje advent

1kommentarer


 

 
Nu har vi tänt det tredje ljuset i advent
Det lyser fridfullt i våra hem
Längtansfullt ser vi in i lågan
Önskar vara en del av lågans stilla frid
Jag känner friden inom när jag sjunker in i lågan
Blir en del av den
Stillheten
Friden
 
Önskar ni alla får ta en del av den
Att ni kan känna inom er
Det är så lätt att all stressen sprider sej i våra kroppar
Oron griper tag om oss
 
Så att försöka bli kvar i sej själv
Inte bli gripen av jakten på julen
Den som alla jagar
Den som de tror sej finna någonstans
 
På alla andra platser än inom sej själva söks det
Det är så lätt att glömma
Att den sanna julfriden startar inom oss själva
Inifrån och ut
Så är verkan
 
Det är så den sprids
Julefriden
I från hjärta till hjärta
 
Så önskar er alla
En fin tredje advent
 
Catarina
 
 
 

1 kommentarer

Tina

16 Dec 2012 22:13

Har gått i morgonrock hela dagen och kvällen, nu är den av för det blir för varmt under täcket annars ;-)
Ligger och myser/svävar i soffan med underbar musik i lurarna.. Tänker ligga här tills jag sommar.. Semester i morgon och på tisdag, underbart jag ska bara fortsätta att vara, ta det lugnt och vara tillgänglig för min Ängel och mitt hjärta <3 Önskar dig också en fortsatt fin kväll och 3:e advent <3 Du har funnits i mina tankar i kväll, men det har du nog känt... Kramar om <3

Svar: Har inte varit här på några dagar...men jag tackar ......själv jobbar jag sista dagen före jullov på torsdag ...då blir det heldag....dag+kväll....sedan jullov.... Ha det underbart nu Kram Catarina ♥
Catarina




Kommentera

Publiceras ej