Utslagen...

1kommentarer

 
Ja....det kan man säga att jag varit ...utslagen
Lite baciller återigen...
Har inte varit sjuk....eller borta i från jobbet på många år nu ...
men nu så...kör två sjukperioder inom en månad ...
Så kan det vara ...lite påtvingad vila
 
Men man får ta vara på den ..vila på soffan ...se film ...läsa ...sova...
Det är sådant man orkar med när man är sjuk...
 
men det är många som är drabbade av den ovalda ledigheten nu..
Många har inte tid ...har inte råd ....många måsten
 
Ärligt så vet jag inte om jag har tid ....om jag har råd
Helt enkelt så struntar jag i det ....Den bästa medicinen är att bara lägga sej ner och erkänna ...
Jag vilar ...Jag är sjuk...Blir snart frisk ...Eller hur??????
 
Och så är det ...varför inbilla sej av att man mår bättre av att tvinga sej till jobbet...smitta ned andra ...inte orka göra sitt jobb.....ta längre tid på sej att bli frisk.
Så oumbärlig blir nog aldrig någon av oss . Möjligen i vårt egna lilla Universum kan vi inbilla oss någonting sådant . Världen stannar ju inte för att vi kliver av ett tag . Den fortsätter snurra.
 
En del av er kanske blev snopna nu ...för ni lever fortfarande i den villfarelsen av att ni i princip är oumbärliga eller att ni konstant måste göra rätt för er.
Men man gör rätt för sej om man stannar hemma och vilar när man inte är bra ...man gör rätt emot sina medmänniskor ...sina arbetskamrater ...sin familj,. Jaaaa...emot alla som  finns runt omkring oss.
 
Så sluta oroa er ....
 
En bacill går över
Världen fortsätter snurra
Livet går vidare
Möjligen blir man drabbad av en insikt eller två...hmmmm
Känns som flera ...men det är OK...
 
Så jag vilar åtminstone en dag till
Ser om de sista bacillerna vil lämna mej och min kropp....
 
 
 
 
 
Catarina
 

1 kommentarer

Tina

03 Dec 2012 20:21

:-) Jag ler lite när jag läser, inte för att du är sjuk utan för att det stämmer så bra.. Världen går inte
under... Krya på dig, och passa på att mysa, det gör jag när jag är sjuk. Det händer sällan men nån gång om året så brukar bacillerna hälsa på en sväng.
Kram <3

Svar: det är inte alltid man tillåter sej Time out...men den här gången hade jag inget val.....Kram på dej Tina ♥
Catarina




Kommentera

Publiceras ej