Ber om en dag

1kommentarer

 
Ber om en dag
 
Att ha lämnat nattens dimma lämnar ingen oberörd
Sakta träda in i gryningsljusens timmar
För att sakta svepas in i dagens skira mantel
 
Det är med förundran jag möter den
En dag fylld med små mirakler uppträdda på en smaltråd
Det är vad jag önskar att denna dag ska erbjuda mig
 
Livet instormande genom dörren
Gripande tag i mitt hjärta
Svepa med mej ut genom dörren
 
Dra med mej ut och skaka om mej
Placera mej i livets mitt
I den pulserande livstråden
Livet
Omskakande livgivande händelser
Rusar blodet
Pulsen slår lite snabbare
Andningen djupare
 
Jag ber om en levande dag
 
Catarina©
 
 

1 kommentarer

carina

21 Jun 2012 20:16

Så fint, kära Kattarina! Jag önskar dej fler levande dagar! Kärlek/Carina

Svar: Tack Kära Carina♥ Det ska jag ha och jag önskar dej många sådana också...♥
Catarina




Kommentera

Publiceras ej