En dag av stillhet....

0kommentarer

 
Jag sitter stilla i dag
Blickar inåt in i mina inre rum
Jag började den seglatsen när jag stilla sveptes med i midsommarnattens drömmar
Att i stillhet kliva in i sej själv är ett underbart sätt att avsluta en sådan dag
Att ingjuta kärleken när dagen kliver in i nattens skepnad
Ta emot nattens gåvor som kommer emot oss i nattens drömmr
 
I det blir jag levande
Jag blir ett med universum
I det gränslösa stora som finns runt omkring mej 
jag ser sambandet
Bandet som håller oss samman
Själ till Själ
Silvertråd i från hjärta till hjärta
 
Jag önskade att alla vi såg hur vackert allt är
Hur strålande vi alla är
Utan förfalskningar
Oäkta svepnader som vi lindat in oss i
Lager för lager
Invaggade i en tro att så här ska vi vara
Så här ska vi se ut
 
Livet är inte så
Det är äkta
Det levande livet är äkta
Levande
Smärtsamt
Oändligt underbart att leva
Om vi väljer livet
Att andas det
Leva det
Delta i varje sekund vi är här
 
Levande just nu
Just här
Vikten av att se det som finns framför oss
Göra våra val
Att välja utifrån sitt hjärta
In ifrån och ut
 
Jaaaaa.....
Det är livet för mej...
 
Catarina©
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej