Där svarta korpar flyger.....

0kommentarer

 

Där svarta korpar flyger

När svarta korpar flyger över mitt bo

 

Tror ni då att jag kan finna någon tro

 

Att långt därinne i mitt hjärta

 

Kunna finna någon ro

 

 

 

Jag lyssnar stilla till vingslagens susning

 

Undrar om det i deras slag

 

Finns någon tjusning

 

Nej.....det är bara vingars kamp om överlevnad

 

Flaxa vilt

 

Vill inte bli förstenad

 

 

 

Kampen för att undgå rädslan sin

 

Gör att de ovanför mitt bo cirklar kring

 

Att försöka spegla sitt eget förakt

 

Kan bygga på allt i en faslig takt

 

 

 

Tittar de in kanske de av sin egen förvåning får slag

 

Att de inte skulle tro detta alls denna dag

 

Vad skulle de alls hit att göra

 

De skapar ju bara sin egen röra

 

 

 

Här finns ju bara jag

 

Finns inget mer här än det

 

Mitt hjärtas underbara dörr står alltid öppen

 

För den som vågar titta in

 

Men tror ni att dessa korpar vågar ...

 

 

 

De ser inget annant än sin egen ångset

 

När de sent om natten kommer

 

Speglar sej i sin egen vanmakt

 

Ej redo för någon större  kärleksakt

 

 

 

Mitt hjärta gör att de försvinner

 

Deras liv känns som om det i från dem rinner

 

 

 

Ja...vad ska de göra

 

När deras känslor så hårt i deras hjärtan håller

 

Att öppna sej för livet

 

Det som erbjuds

 

Det är kapslat in som i Granit

 

 

 

De ifrån mitt bo vänder

 

Trots allt

 

Så vilar allt i deras egna händer................

 

                                                                  Catarina©

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej