Det är dags i gen.......

0kommentarer

Nu var det återigen länge sedan som jag skrivit påmin blogg .....en förbättring bör ske ....hmmmmm
Men det ska nog gå bra ....bara jag börjar så kommer nog inspirationen att flöda ....eller vad tror ni.
En regnruskig lördagmorgon i november sitter jag nu här i en tidig morgon i Karlstad och återupptar mitt bloggande  som förhoppningsvis kommer att hålla i sej.
 
Livet går ju alltid vidare vad som än händer . Utanför mina dörrar stannar ju inte världen för att jag sätter mej ned.
Den fortsätter oförtrutet sin resa genom tiden. Den fortskrider ....är ständigt föränderlig.
Men tiden är den alltid den samma eller förändras den . I bland kan jag få en känsla av att vandra i paralella världar. En värld där allt går fasansfullt fort ...men i den andra lever tankarna ...livet ...jag i en värld som lever med en insikt att allt är här och nu ...ingen annanstans. Där stannar jag upp och andas ...djup och insikstfullt. Närvarande i livets mitt ....befinner mej här just nu och ingen annanstans.
 
 
 
 
 
Man får ta vara på dagar som dessa ...stillheten runt omkring. Det känns nästan lite magiskt denna morgon. Känns som jag har första advent eller något redan . Ljuslågan ...kaffekoppen ...kanleknäcket ....tystnaden . Allt bäddar in mej i friden.....Jag älskar den här dagen och ser fram emot vad den ska bära med sej för mej. Vad känner ni ?????
Jag sitter här med henna i håret ...ger dagen lite färg ....stickningen ligger och vilar .....jag gör just ingenting.
Förutom att jag kört någon tvättmaskin eller två. Det är så när man slår upp ögonen en ledig lördag 05.30 -Tänder ljus ...välkomnar dagen. Önskar sej den där underbara dagen i dag.....
Massor med spännande saker händer i dag.
Mitt i City här i Karlstad har tydligen ett tema med Tusen och en Natt ......Hur spännande låter inte det .....
En god vän ska vara med där och lägga Tarot kort . Hon undrar ....Hur ser en häxa ut????  Jag sa som jag kände ....Du är en naturbegåvning ...Kom som Du Är.....
I morgon har hon vernissage i sin butik Unnadej. "53 kvadrat en"KONSTIG" Julmarknad".
Photo: Det börjar likna nåt...
Men vart tog några konstnärer vägen???
 
Konstutställning på Almars gård .....Atelje 14 ställer ut där.
Sedan pågår en utställning på Naturrum med Naturandar ...med Fian Ekelund. Jaaaa....det finns hur mcyket som helst att göra ...att njuta av en sådan här dag....
 
Undrar om jag ska göra allt eller bara en del . Fians naturandar har jag träffat och pratat med ....så det behöver jag kanske inte i dag. Förra helgen var jag på ALmars gård ...såg Carina Peterssons underbara tavlor....
 
 
Foto
 
Carina tavlor är fantastiska med underbara budskap till oss..... om man så vill . Eller så kan man bara njuta av deras skönhet ......
 
Vad ni än väljer att göra denna underbara dag ...så njut av den ...ta hand om er.....varandra
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej