Gryningen...........

1kommentarer



 

Gryningsljus

Sakta

tar jag av mej min drömmantel

 

reser

mej sakta i från drömmarnas bädd

 

min mantel är smyckad

med rosor

dofter

i från den underbara grönska

jag möter i nattens drömmar

 

ljuvligheten dröjer sig kvar i mitt sinne

 

en känsla av välbefinnande

som att sakta suga på en karamell

ännu ett tag

 

kittlande känsla av välbehag

förnöjsamhet dröjer sig kvar

 

kliver upp för att möta

gryningsljusen

 

sakta ser jag

ljuset resa sig

gå mej till mötes

de tänds

en ny gryning till mötes

 

gryningsljusen

en underbar stund

som evigheternas evighet

där

just då

i gryningen

 

när ljuset träder fram

ännu en gång

 

går jag det tillmötes

välkomnar ännu en gryning

1 kommentarer

Pernilla

21 Nov 2012 06:57

Undrar? å önskar....en bok att sätta sig med å njuta av dina alster, med tända ljus en stilla kväll eller varför inte en stilla morgon, när barnen åkt till sitt å jag sitter här i tystnaden......mmmm....skulle kännas som att suga på en karamell ännu en stund...fast om jag sparar lite till varje dag så kommer dina tankar hos mig att finnas ett tag...

Önskar dig en fin dag å tankar som kanske sätts på pränt till nya dagar <3 kram <3
/ Pernilla

Svar: Tack underbara DU ♥ DU värmer mitt hjärta och själ Käre Vän ♥ Man vet aldrig vad som händer ...Kram
Catarina




Kommentera

Publiceras ej