Månljus

1kommentarer

 

 

Månljus

Sträcker ut min hand

upp emot universum

 

mot Månen

 

öppnar min hand

 

önskar mej

 

en liten strimma månljus

 

ber om

att jag ska fånga en del av dej i strimman

 

sluter handen ömt

av det som jag hoppas

 

är en del av dej

 

 

 

andas

blåser ut mina andetag

över den slutna handen

in i den

 

ber om att den ska vara kvar

strimman

 

stoppar handen under min kudde

 

öppnar den sakta

lägger försiktigt

månljuset under kudden

 

lägger mej

ber om

 

att jag i drömmen

ska möta dej

i månljuset

i mina drömmar

 

svävande

i mötet

mellan våra själar

outsägligt

strålande

i månljuset

 

gnistrande av silverljus

som omger våra själar

 

i oändlighetens kammare

 

sluter mina ögon

hoppas

 

på ett återseende

i mina drömmars natt

 

Catarina©

1 kommentarer

Tina

30 Nov 2012 06:11

<3

Svar:
Catarina




Kommentera

Publiceras ej