Natten...............

0kommentarer

 

under natten

timmen är sen

skymningen har lagt sej

 

ömsar jag skinn

tar en annan skepnad

 

lämnar min lekamen

inträder en annan skepnad

 

träder ur min kropp

en annan form

 

transformeras

kliver in

 

fjäderskrud

fri själ

vingbeklädd

 

prövar mina vingar

flyger i väg

lättar

seglar över landskapet

 

spektrat av händelser

breder ut sig

 

friheten i lättheten

 

euforisk

 

tydligheten framträder

 

 innanför mina ögon

 

överblick

 

vidvinkel

 

livets perspektiv

 

vidsträckt liv

 

oändligheten

 

landar på en klippa

 

öppna ögon nu

 

helheten

 

sammanlänkandet

 

energi som flödar

 

friheten i att andas

 

de olika skepnaderna

 

natten närmar sej sitt slut

 

dags för återvändandet

 

återsteget

 

till min själs boning

 

osvävande instiger jag i

 

drömmarna utan slut

 

Catarina©

Kommentera

Publiceras ej