Ny dag ...nya ord ......

0kommentarer


 
Åter en dag med en stilla start
Tända ljus
Meditation
Stillheten
Den kan man bära med sej in i dagen
Underbara stillhet

 
Nu sitter jag här med mitt prezzokaffe
Starkt och gott

Känner suget av choklad
Men vägen till köket känns lång
Det får bero ett tag till
Kanske blir till andra koppen kaffe
 
Skulle hjälpa mor med gardiner i dag
Men hon har redan fixat allt själv
Utan att trilla i från stolar och allt
Det var ju därför jag skulle hjälpa till
För säkerhetsens skull
Inte för att det hänt något
Utan för att det skulle kunna
Men hon reder sej själv
Ett kaffebesök ska det i alla fall bli
 
 
Senare i dag ska jag packa i hop de kläder som ska till CCC
Där pågår insamlingen Tillsammans värmer vi Karlstad
 
 
 
 
 
Fram till 21.00 ikväll lördag kan vi lämna grejer
Så hjälp till alla som kan
 
Jag ska dit med det jag har...
 
Ha en bra lördag
Ägna den till omtanke
Ge till de som behöver det mer än du....
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej