Söndag ....en dag för vila?????

0kommentarer




 
Lite lugn och ro i soffan med kaffetåren
Bilden är ju inte i från i år.......vi har ju ingen snö än
Men den kanske kommer till veckan...tror vi
Startar dagen sakta
Jag älskar att starta dagen lugnt och fint
Inga andra dagar kan man ta det så lugnt
Fast jag stressar sällan numera
Ogillar stress.....
Om man tar det lugnt och fint så går det t om bättre ....man hinner mer
 
Som i går ....
Jag tvättade ...städade .....fixade pelargonier ...ampeljordgubbarna
Skurade trappan
var på loppis och fyndade  julgardiner
till mamma och gick i genom julsaker i källaren
fikade ....bytte mattor hos henne
Satte även upp julgardiner i köket hos henne
Letade upp lite saker som ska med i bortskänkes svängen 
 
Sedan skulle jag lämna kläderna på CCC
Men ingen var där ...så jag fick åka hem med mina kassar
Fick tag i  kvinnan som håller i det ...så jag ska ned och lämna snart
 
Tog hand om tvätten ...strök det som skulle strykas
Fixade de ny fyndade julgardinerna .....tänk 60:- för jättefina gardiner med omtag och allt
Vita med vitt tryck på med ...tror jag julstjärnor...nu till jul så ser de ut som julstjärnor
De blev jättefina ...kanske kan bli en bild så småningom
 
Sedan mat ...soffa ...popcorn i soffan .....stickning ...film....
 
En lugn dag .....fast jag hann väldigt mycket .....
Och eftersom det mesta är fixat ....så har jag nu en luuuuugn dag .....
 
Fast vem vet....
 
Blommorna ska ned i källaren ...lite ljus ska fixas innan andvent
 
Och så var det det där med pepparkakssnittarna som jag skulle ha i den stoooora glasburken på bordet nu i december.
En sådan där inbjudande burk som man kan gå och nypa sej en kaka när man känner att man behöver en....... det kan vara rätt så ofta ...hmmmm
Men vi får se vad inspirationen tillåter och vad som sker
 
 
INGA MÅSTEN!!!!!!!
 
 
Men vi skulle även göra Chimichangas i dag ...
det önskade sej sonen redan under veckan .....gjorde någon snabb variant under veckan
men nu ska den göras ...the Mexican way......får väl läsa på...
 
Ha en underbar söndag ♥
 
Catarina
 
 
 


 
 

Kommentera

Publiceras ej