Söndagkväll......

0kommentarer

 
 
 
 
En söndag seglade lugnt förbi
Inga missöden ......bara lugn och fin
Det som inte blev gjort denna dag blir säkert gjort någon annan
 
Har pysslat lite.....stickat
Planen var nog att göra något lite nyttigt
men så blev det inte
 
Hade nog tänkt att tillverka kanderad ingefära
Göra pepparkaks snittar
Men det får bero till nästa helg
Förberedelserna bör ju börja nu
Inför Första advent
Ljusen är inhandlade
Snökulorna till ljusstaken är inhandlade
Lagda i burk och i säkert förvar.
De kan inte stå för tillgängliga för då försvinner de
En efter en ...bara puts väck...
Ett bekymmer kan det ju bli då om vi står utan snökulorna första advent.....
 
Men vi har haft våra skumtomtar att gnaga på .....så det har gått bra.
Vi överlever de sista veckorna också
 
 


Så nu när kvällen har lagt sej
Mörkret råder och tyst det är i husen
Då börjar jag förberedelserna för natten ....
 
 
Sluter dagen och möter kvällen
Låter ett stilla ljus få lysa för att möta natten
Samlar mina tankar
Stänger ned det som inte behövs
Öppnar upp för en stilla meditation
 
Förbereder mej för att möta en ny vecka
Nya utmaningar
Nya händelser kommer att se dagen
Upplevelser radar upp sej som ett pärlband inför min själ
Jag välkomnar allt som kommer i min väg
Och tackar redan i dag för det som kommer att ske
 
Så med dessa ord önskar jag er alla en god natt och önskar er
Underbara ...lärorika  drömmar
 
Sweet dreams
 
Catarina ♥
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej