stilla lördag morgon...

1kommentarer

 
Har suttit uppe ett tag nu och begrundat morgonen och dagen.....
Älskar den här stunden på morgonen när allt är lugnt och stilla . Lugnet ligger som ett täcke över allt.
Allting är i vila .......
Man kan bara blicka in i dagen i från en plats inom sej själv och undra över vad den kan bära med sej.
Tankar i från veckan som gått sveper i genom hjärnan och skapar ett leende på mina läppar . En bra vecka ...lärorika händelser har svept genom min del av världen...mitt universum. Det kommer att fortsätta prägla mej ...undervisa mej .......alla dessa små händleser i livet . Kan inte vara annat än tacksam för det......
 
Stunder som kommer till oss är stunder av lärdom ...kärlek .....insikter. Ett stort djup kan ligga i allt som kommer i vår väg....det beror oftast på hur långt vi vågar se. Om vi vågar se lite längre .....bortom själva händelsen . Då kanske vi blir förvånade över vad vi kan upptäcka om oss själva. Det är så lätt att lägga över allt ansvar på det som sker på någon annan ...inte se att det var ett möte som var ämnat att äga rum. Att det finns något där för alla i de där små magiska stunderna .
Livets flöde i en enda liten sekund som så lätt passerar förbi oss alldeles obemärkt.
 
Om man kunde se på allt med kärleken i sitt hjärta då skulle allt vara så mycket bättre ...annorlunda på ett bra sätt. I stället för att reagera med försvar i varje enskild situation. Vad mycket längre våra samtal skulle gå då ....mycket längre till den innersta kärnan av det som behöver sägas....
 
Men jag vill bara säga att jag älskar livet ...
Tacksam över att jag lever och har ett gott liv
Allt jag behöver håller jag i min hand
Mina gåvor ...mina möjligheter ligger där i säkert förvar
Det är bara öppna handen och låta de flöda ut och användas
Möta livet
 
Det är stort
Det är allt
 
Önskar er den bästa av dagar
 
Catarina
 

1 kommentarer

Tina

18 Nov 2012 09:56

<3

Svar: ♥ till dej också =)
Catarina




Kommentera

Publiceras ej