Tänder ljus.....

0kommentarer

 
Helgen är snart slut
Kvällen är här
Ljusen är tända
Dagen har varit fin
Den började i givandets tecken
Lämnade kläder ...skor m.m på CCC i dag
Tillsammans värmer vi Karlstad
Det var en bra start på morgonen
 
Efter det så kändes det bra att åter sätta sej i soffan och ta en kopp kaffe till
Sticka ...livets begrundelser...mat .....stillhet...
En dag med sonen ...
Livet är gott....
 
Blommor åkte ned i källaren på defenitiv vinterförvaring
Nu har de gjort sitt tills våren kommer
Hoppas att de kommer slå ut små gröna skott till våren och vinka till mej
Det tror jag ....
 
Nu är kvällen här ...
Ska se om jag kan få till några kloka ord så här på kvällskvisten....
 
På något sätt så känns livet så väldigt exakt som det ska vara nu
Känns inte som jag ska vara någon annanstans ...göra någonting annat
I bland är det ju så ...att man alltid längtar någon annanstans ...vill göra någonting annat ...någonting mer
Men just nu så är jag exakt där jag ska vara
Kanske är på väg till någonting nytt (antagligen) men just nu är jag här
Tillfreds med livet .....
Undrar om det är bra ...eller har jag uppnått den mognaden nu
Blivit så pass gammal ...klok ...vis ...så att jag börjar förstå vad det handlar om
Livet .....
Antagligen inte
Men i dag känner jag mej vis ...
har en trygg plats i livet ....
en plats där jag kan stå lugnt och stilla även om det blåser
T om om det stormar
 
Meningen med livet .....
Att leva det bör ju vara svaret på det
Att delta helt och fullt......
 
leva livet helt och fullt varje dag bör ju vara det som vi ska göra
Inte stå som åskådare vid sidan om
Fast i bland kan jag känna att jag står vid sidan om och kikar in
Men det betyder inte att jag känner mej utanför
Utan mer som om jag är där jag ska vara även då
Man ser bra en bit i från också
 
Ser allt lite tydligare
Lite bättre
man behöver inte delta i allt
Många saker klarar sej väldigt bra utan att man blandar sej i
 
Så lev livet där ni är nu
Delta när ni känner att ni ska
De andra gångerna kan ni sitta med som åskådare
Det är också en upplevelse
Men delta
.....
 
Jag själv avslutar min kväll i stearinljusets ljus
En stilla i hopsamling av kropp och själ
Meditation
Sedan redo för nattens vandring
 
Sov gott
Sov väl
Dröm era drömmar
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej