Grön vår ......eller bara hos mig????

1kommentarer

 
Här är allt Grönt 
I från handduk ...till färdig stickad sjal 
Solero i från Garnomera 
En grön Smoothie
Receptlös är den
Fri fantasi i från Henningssons hörna 
Alltså i från mig
 
 
Och jag tycker man ska vara bättre på att avnjuta goda saker ur fina saker
Ta ett super lyxigt glas och häll smoothien i
Jag har tagit ett av mina Superstora Vinglas i från Mique
Passade på att köpa på mig 12 st när de stängde butiken
6 st till kollo
6 st till lägenheten
Då kan man säga att man tagit bara ett glas vin...
 
Hehehe
Men här blir det inget vin längre 
ingen alkohol överhuvudtaget
Skulle vara en Gammeldansk i så fall
Den kan man ta för matsmältningen ...gallan m.m
 
Men annars har jag faktiskt lika kul med en smoothie gjord på spenat 
Den är lika god också för den delen
Och börja inte snacka om goda viner
God öl 
Goda drinkar 
Been ther 
Done that 
efter alla år med mat 
Jobben på krogen
 
Finns annat jag uppskattar mer 
Min kropp vill ha annat
Min själ vill ha annat
Vi gör andra val tillsammans 
Mitt lila jag och jag 
 
Jag blir onykter av andras ångor numera 
det är tillräckligt för mig
 
I am satisfied anyway
Och jag behöver inte alkoholen som någon antidepressiv drog heller 
Inte som lugnande eller för att jag är uttråkad 
 
Klart lite tråkig är man ju 
Enligt vissa
men så har det alltid varigt 
 
Ta ett glas och bli som fôlk!!!!
 
Hmmmmm!!!!!!!!!
Ok!!!!!!!!
 
Men hallå.....
 
Kommer i håg hur människor sa när filmen om Sandgrund spelades in
Alla ville vara där ...bli filmade ...fullsatt hade vi 
När filmen kom ut......
Så där är vi ju inte ...det var inte snällt....blablabla
 
Men hur roliga är vi på fredagskvällen efter en arbetsvecka 
Och några öl eller vin innanför västen???
Vi är inte roligare än så
 
Men om man säger så
Då har jag varit tillräckligt rolig i mitt liv
Det räcker för många liv till
 
Hallelulja
Så jag kämpar på för att återfå min röda färg på blodet efter alla år av utspädninga av diverse drycker 
 
Eftertänksamhet ....
Livet att leva 
Fullt närvarande i nuet
Lämnar ingen plats för död tid
Inte gårdagen
inte morgondagen 
Utan NU
 
Så mera smoothies i dag till folket 
Grön vår till alla 
 
Jag ser fram emot det 
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 

1 kommentarer

Anja

01 Apr 2013 19:15

Så klok du är Nina! Visst kan man har roligt utan alkohol, såklart! Nu är inte jag och Göbben helnykterister men har dragit ner på alkoholintaget. Kan lika gärna ta en alkoholfri öl eller ett glas alkoholfritt rosé. Det är faktiskt jättegott. Och du, här är det också grönt, från gardiner till dukar och vaser. Smoothie har jag fortfarande lite svårt för, men det är aldrig försent att lära sig.
Kram Anja




Kommentera

Publiceras ej