Steg att ta

0kommentarer

 

Steg att ta

Kliver i mina redan tagna steg 
Har vandrat den här vägen många gånger 
Men det är först nu jag tar stegen 
Mina fysiska steg 
Kroppen vandrar 
Inte bara min själ 
Stegen böljar fram som om de var tagna på mjuka molnkuddar 
Skimrande steg 
Som en solnedgång bortom bergen 

Jag känner livets strömmar 
Lättheten svävande i hjärtat 
Jag känner som om små knoppar brister över hela mig 
Det känns som om våren slår ut 
Allting öppnas 
Fyllt av hoppet och förströstan 
Smekande sammetslena framtidsvindar smeker mitt inre 
Lekfullheten bär mig framåt mot en hisnande färd 
Kärleksfullt vandrar jag med livet i min hand 

Framtiden möter mig i dörren och jag kliver ut 

Leendet sprider sig i från hjärtat till varje cell 



Catarina©

Kommentera

Publiceras ej