4:e februari försvann ...sedan kom 5:e........

0kommentarer

 
Dagarna har gått 
Arbetsveckan startade i ett flygande fläng 
I morgon är det onsdag och det är lite småfest
Mitt i veckan och allt
Det ska vä firas 
Ska nog försöka med det 
Laga något extra gott
Tända några fler ljus 
Om det går 
 
Som  ni ser  på bilden så har jag korgstolen förberedd på kolonin
Den står ute året om 
I fall jag kommer dit 
Då vill jag att den står där och väntar 
När den tjänat ut så dyker det upp någon annan stol
som fyller syftet som funderarstol
Det ska man ha 
Speciellt i trädgården
Så att man inte glömmer bort att dagdrömma 
Försvinna in i bland buskar och träd lite så där i skuggan
Det är härligt
Men det kan vara väl så skönt en solig vinterdag i februari
Man får bara se till att man är varm om stjärten och lite mer
En kopp varmt kaffe eller choklad
så är man i väg till drömmarnas land 
 
I dag har det varit en lugn dag 
Även sedan jag kom hem
Har fixat lite kanderad ingefära
Kände att behovet ökade och det är aldrig fel i bland alla baciller som härjar överallt 
Inte för att jag tänkte behålla några själv 
Men det finns alltid någon envis rackare som biter sig fast 
 
Men nu får de tji
Här vräks det in ingefära så munnen ryker 
Har väl chockat systemet en del nu
 
Så nu blir jag rasande pigg i môra 
Jag som alltid är så energilös och allt ..hehehe.
Undrar vad de säger om det på jobbet ????????
 
Och tyst är jag också........
 
Men i alla fall 
Skôj har jag och det är huvudsaken 
Och vill någon ha roligt med mig så är de välkomna 
För hej vad det går ibland
 
Ha dä gôtt
 
Catarina
 

Kommentera

Publiceras ej