Livets märkligheter

1kommentarer

 
I går gjorde jag ett inlägg om ett kort jag tagit som visade sig ha ett namn inskrivit i isen
Märkliga saker kan hända 
Betydelsen av det som händer är kanske mer än det vi ser 
Men det kanske inte är mer än just det vi ser där och då
Att vi får små budskap i vardagen där vi går
I ett fantastiskt liv 
Ett hetl vanligt liv är allt möjligt
Min vän fick ett budskap genom mig den där dagen i början på januari
Då jag tillbringade en hel del dagar ute vid Skutberget 
Jag promenerade ...fotograferade
filisoferade.....mediterade
Helt underbara dagar
Naturen var där och mycket saker gav sig till känna
Fina bilder tog jag och ett flertal av dem visade 
andra saker när jag väl kom hem och hade laddat upp dem i datorn och tittade på dem igen
Kortet med namnet Tina var ett av de korten som jag inte ens såg något speciellt i
Inte förrän min vän Tina såg det
 
 
Det var hennes budskap
Att det visar på att hon var med mig 
Någon lämnade ett budskap till henne genom mig 
Kanske betyder det att allt är möjligt 
Att även om hon inte var där så var en del av henne där
Eftersom allt hör i hop 
Allt är sammanbundet  till en enda stor kärna 
Varifrån allting utgår
Så att hon fanns där
och att någon visste att jag skulle lämna  budskapet vidare till henne
Var redan skrivet i stjärnorna 
Och det blev ju så
Att tina som bor någon helt annanstans får sitt namn skriviet i ett stycke is 
som jag har plockat upp och placerar på ett berg ute på Skutberget för att fotografera i motljus
en solig dag i januari.
Och av alla bilder jag tagit så väljer jag ljust den bilden
Jag tog många kort den dagen
Jag tog tre bilder av just den isbiten 
Men det är bara i den som jag la upp i Tinas logg som namnet Tina finns med
 
 
Så visst är det underbart 
Ett bevis på att allt är så mycket mer än vad vi ser 
Eller man kan också säga att det vi ser är allt som är
Men det beror ju på vad vi ser
Men när vi "ser" då upplever vi också allt 
Vi ser i genom illusionen av det som vi tror är verkligheten
Och ser det sanna som finns där också
 
 
 
Om vi släpper alla motståndet mot att se så öppnar sig världen framför våra ögon
Om vi följer med i stället för att gå emot
Om vi kan känna och se så ser vi också hur energierna arbetar för att föra oss dit vi ska
att kunna se och känna det är lättare än vi tror
Men i och med att vi placerar det på den "svåra" kartan 
Dit som det är svårt att ta sig så inser vi inte lätt tillgängligheten i allt 
I alltings totala närvaro 
 
Allting finns där 
Mitt framför oss
I våra händer håller vi allt som vi behöver för våra liv 
 
Lämnar dessa tankar ...insikter till er att begrunda 
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Tina

16 Feb 2013 19:26

<3

Svar: eller hur?????
Catarina




Kommentera

Publiceras ej