Meditation ...en bra start på dagen

0kommentarer


Meditationen fick starta den här dagen också
Ett bra val
Efter det är det himla fint att sätta sig med en kopp kaffe och avnjuta den tillsammans 
med lite frukost
Fortfarande i stearinljusets sken
 
Bilden här ovanför är en äldre bild som jag hittade 
Ingen Buddha är kvar  i mitt hem längre
Inte så att vi sagt upp bekantskapen
Det är mer som att varför ha alla dessa saker 
Det räcker med ett ljus ...jag ...en plats att sitta
Mer behövs inte ....i alla fall inte för mig
 
Förresten ...
Innan meditation och det här 
så har jag rivit i gång ett par tvättmaskiner 
så jag ligger bra till för resten av dagen
 
Vi får se vad som händer vidare 
 
Men just nu går allt i stillhetens tecken
Som det ska vara en söndag i början av februari
 
Dä ä gôtt
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej