Meditation..........

0kommentarer

 
 
Jaaaa .... i dag startade dagen med en meditation
Kände att det var en bra start på den här dagen 
Den här helgen
Jag brukar för det mesta sitta ca en timme tror jag
Det är vad det brukar bli
Inga speciella planer 
Men det brukar kännas klart då
 
I dag blev det två timmar 
Jag blev faktiskt lite förvånad 
Tiden gick fort och allt kändes bra
Så de två timmarna bara rusade förbi
 
Jag märkte inget av det .......tiden 
Det var en bra meditation
Mycket som skulle behandlas 
Härliga energier 
Insikter m.m
Kände mig så nöjd när den var över
 
Och det är faktiskt det som är bra med att verkligen ta sig tiden med meditationen
Lugnet som man behåller efteråt
 
Tänkte när jag började med meditionen 
När jag hade ett namn på det kan man säga 
Regelrätta meditationer
Före det satt jag ofta i min fåtölj och försvann i från omvärlden
Hade inget namn på det då 
Men det var alltid något jag gjorde när jag komm hem i från jobbet
 
Jag började meditera när jag gick på en kurs i Tai Chi
för många år sedan för en man som hette 
Iztván Szabó
Efter träningen så var det valfritt att stanna kvar och meditera
Och det gjorde jag mer än gärna
 
Sedan fortsatte allt 
Det blev många andra andliga saker 
Och meditationen har alltid varit en självklar del av det
 
Så jag tänkte att jag startar nog morgondagen på ett lika rogivande sätt
i morgon också
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina

Kommentera

Publiceras ej