Mitt liv ...mina val

1kommentarer

 
I bland när man sitter här en
massa år senare 
och ser tillbaka på allt som varit
Allt som hänt
Kurser jag gått i det andliga och i andra saker som jag bedrivit min tid med
 
Healing
Meditation
Massage 
Rensat hus
Hjälpt andar till ljuset 
Mediumutveckling
Örter 
Letat solkors i Värmland 
Sett på Ufon i Norge
Även i Värmland
Naturväsen ....Naturandar
Regressioner jag gjort 
Varit försökskanin på Regressionsterapeut utbildningar 
Plus en himla massa mer 
 
Jag har inte fått med mer än i stora drag vad jag gjort 
Men inte mine upplevelser 
De är många fler än vad som de enstaka orden kan förmedla 
Men de är en del av vägen till där jag är nu
 
Och en sak är säker 
Att allt har alltid varit en del av vem jag är 
Alltid har varit 
Men det har tagit en hel del år att förstå att jag är allt det där 
Allt som jag radat upp 
Att det är en del av mig 
Den jag är 
Och när åren har gått så har jag förstått varför jag gjort mina val
Varför jag kännt och gjort som jag jag gjort i livet
Och det finns ju en mening med det också 
 
Att man sakta men säkert återgår till den man är 
När man förstår att det är så mycket som bygger en hel männsika 
Kropp och själ 
Livsmönstret 
Cellminnen i från tidigare liv
De val man gjort innan man väl trädde i i det här livet 
För jag är fullt ansvarig för mitt liv 
Jag kan inte lägga det på någon annan människa än mig själv
Det går inte att förneka  sitt eget ansvar
 
Så jag är den jag är för att Jag Är
Så enkelt är det 
Inte svårare än så
Och undan för undan tänkte jag berätta hur jag ser på det här 
I från mitt hörn av världen
På min stol där jag siternmed mina minnen
Utifrån mina upplevelser och mitt liv
För vi är alla olika
Vi lever våra liv utifrån de vi är
i vandrar inte i någon  annans fotspår 
Man kanske försöker i bland
Men det kommer aldrig att föra oss framåt om vi inte väljer vår egen väg
 
Men det ligger ju redan där 
Eftersom vi gjort våra val redan tidigare 
Låter det tråkigt 
Det kanske det gör 
Men det är det inte 
För vi kommer ju inte i håg det
Vi kanske kan ana det ...nästan känna det 
Men vi vet inte säkert
 
Det är ett underbart liv vi lever 
Och vi lever det här och nu
På jorden 
Inte uppe i det blå
Fötterna på jorden det är bra 
Ned i myllan med tårna 
Så att man står stadigt
Det är bra 
 
Ha dä gôtt 
Catarina

1 kommentarer

Katrin

10 Feb 2013 20:30

Så bra skrivet och tankvärt!

Svar: Tack Vännen ♥
Catarina




Kommentera

Publiceras ej