Smoothie på kvällskröken

0kommentarer

 
Smoothies har varit den bästa kvällsmaten länge för mig nu
Det är lättvindigt 
Nyttigt 
Gôtt
Jag "gillert"
Den här bilden är inte min 
Men efter ha smällt i mig smoothien var det lite försent att ta bilden
Kunde ha tagit på alla skal ...kärnor m.m
 Men men det får bli en annan gång
 
I dag var det följande som stoppades i
Apelsin -kiwi- avacado - yoghurt
Spenaten var slut så det blev det ingen i dag 
Spenat - mango - apelsin - avacado brukar det bli
Äpplen och bananer och allt man kan tänka sig mixa ned är ok 
mumsigt blir det alltid
Hallon - svarta vinbär - banana 
ja det är bara fantasin som vanligt som begränsar oss
 
Det är nyttigt och gott
Och man mår gott när man intagit den också
Lite morötter ...råa förstås gnagades det på till också
Morötter ...kan man äta för många ???
Jag undrar hur många kilon jag sätter i mig under en vecka 
Det är nog en hel del
Men ännu är jag inte orange
 
Det var väl en hälsosam fredagskväll i sôffa 
Kan ni slå det ???
Fast jag vet vart det finns godis och dricka....
men kanske det får ligga i fred
Skulle varit gott med lite chips ...
Men de är slut 
Poppa popcorn kanske ...
Men det är långt till köket en fredagkväll
Vi får se hur det går 
 
Om jag kanske kan runda av kvällen med lite onyttigheter i alla fall
 
??????
 
Ha dä gôtt
 
Catarina
 

Kommentera

Publiceras ej