19:e januari......brrrrrrrrrrrrrrrr

1kommentarer

-14,6
 
 
I dag ....brrrrrrrrrrrr
Det är nog det kallaste denna vinter ...än så länge 
Men vad gör väl det när man sitter inne i "stugvärmen"
Fast ingen stuga med en sprakande köksspis här inte 
Men en väl så trevlig lägenhet 
Närmar sog snart sina hunndra år tror jag .
Ca 1920 talet ....om jag minns rätt
Det är faktiskt en ära att få bo i ett gammalt gediget hyreshus i från den tiden
Högt till tak ...spegeldörrar ...stort skafferi 
Slipade trägolv...jaaaaa....det är feeling det med
Stora djupa fönster ...
Ja ...jag trivs bra här inne i värmen
 
Så här en alldeles ledig dag så kan man göra vad jag vill
Frukosten är avklarad 
Kaffet finns fortfarande kvar att dricka 
Kanelljuset i från Iris o Doris doftar gott av kanel
Doftljus brukar dofta starkt ......eller rättare sagt luktar
Ett doftljus ska ju bara dofta inte sprida en stark doft så huvudvärken närmar sig och 
tvingar oss att öppna fönstren
Man ska ana den ...känna den vagt när man går förbi
En doft som dröjer sig kvar i själen så att man nästan förnimmer den bara
 
Då är det bra dofter ...och ljuset i från Iris o Doris var precis så
Älskar den lilla butiken 
De hade 50% på en del julsaker fortfarande ...så jag fyndade ett ljus
några andra små saker .
Kläder i från Österbros fanns till 50% fortfarande 
Men t om det är dyrt för mig ...tror jag 
Jag är ju en äkta secondhandare jag
Och lite förbud emot det har jag också nu 
Behöve ju ingenting 
Kanske snarare behöver tänka på om jag behöver göra mig av med saker i stället 
Nytt År 
Nya Tag
Vi får se ...
 
Det kanske bär i väg till någon second hand
 
Men tills vi hörs i gen 
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina

1 kommentarer

Anja

19 Jan 2013 18:43

Åhh, om jag också kunde ha doftljus hemma! Men då börjar snoren rinna och ögonen tåras direkt. Fick ett badskum av min dotter för några år sen som luktade kanel, lagom mycket dessutom. Snoren rann bara lite då, men det var det värt!
Kram

Svar: men det här var ett svagt doftande ljus som bara anas ...med kanel .....så det fungerar i alla fall för mig
Catarina




Kommentera

Publiceras ej