20:e januari ...sista dagen på helgen

1kommentarer

 
NU är helgen snart över och den har bringat oss varierande väder 
Startade i går med -15 på morgonen 
Och senare på kvällen -3
Temperatur skillnaderna var stora
 
Helgen har kännts lång och det är alltid skönt
När man kan känna att ledigheten verkligen erbjuder vila och förströelse
Har hunnit plocka bort en hel del saker som ska vidare 
Lite då och då
Jag är så tacksam för allt jag kan avvara och skänka vidare
 
Tidningar har rensats ut 
Pc spel m.m som ska vidare 
Lite små prylar 
 
Och ett stort tecken på att våren närmar sig är att jag rensat i mina örtburkar
Har rensat bort all gammalt 
Hittade t om örter i från 2010
De behövs inte
Det räcker med de i från föregående år ...2012
 
En del har blivit flitigt använt och en del inte 
Men det är trots allt en hel del månader kvar tills nya skördar kommer på kolonin
 
 
Hör ni ....
Kolonin
Det låter härligt 
Det närmar sig ....januari är snart slut 
Sedan kommer februari och sedan mars 
Efter det så är det dags....
 Och i  mars kan innebära lite besök om vädret tillåter
det beror ju förstås på hur mycket  snö som kommer att falla ned på oss
Men jag tar emot allt med glädje 
För kommer det ner då är det till mig 
Och vem är inte glad åt sådana gåvor i från vår himmel 
Skimmrande kristaller  av ljus som sakta faller ned 
 
Kan man tänka sig något vackrare 
Eller så blir det plask...
Ljuvligt plaskande under  fötterna 
plask plask 
Allt beror ju på hur vi tar emot allt vi möter 
Vill vi tänka jävla skitväder ......osv....
Då kanske det börjar regna småspik m.m
Men man får glad att man har väder 
Tänk om vi inget hade
Tråkigt ...
Man kommer utanför dörren och blickar ut
Hmmm... Konstigt ...inget väder i dag 
Jag tror att vi efter ett tag utan alla våra skiftningar i vädret här i Norden skulle bli lätt uttråkade 
 
Jag gillar det ...saknar årstisdskiftningar 
Tänk ...när jag var i USA ett år ...
Det blev ju aldrig höst ...ingen vinter 
Det tråkigaste var nog att det konstant var sol ...palmer ...varmt 
Julafton i shorts och linne....ja så kandet vara 
 
Tacka vet jag mörkret ...snön ...kylan 
För att sedan möta en fantastisk vår 
 
Ja livet är underbart varenda sekund av vägen 
Varje meter jag går så finns det något litet under som tittar fram och överraskar 
Något nytt som jag inte upptäckt förrut
Är inte det en glädje 
Att få nöjet att varje dag få kliva upp och skåda allt detta
 
Det är nästan så jag brister ut i ett 
 
HALLELULJA!!!!!!!!!!!!
 
Hmmmm....
 
Det gjorde jag vistt 
Men tills nästa Hallelulja dyker upp
 
Ha dä gôtt
 
Catarina
 
 

1 kommentarer

Tina.

20 Jan 2013 20:48

:-) Halleluja <3

Svar: Eller hur!!!!!
Catarina




Kommentera

Publiceras ej