23:e....24:e januari.......hej vad det går

0kommentarer


 
Ljusare och ljusare för var dag som går 
kan ni tänka er 
Tidigare var det mörkt när jag åkte till jobbet och när jag åkte hem 
Men som ni ser det blir ljusare och ljusare 
 
Det är skönt ...även om jag gillar den mörka årstiden 
Det är som en viloperiod för mig
Man kan gå in i den ...allt blir lite mer stilla
 
För mig känns det helt naturligt med alla årstidsväxlingarna
Allt går ju i cykler ...allt går runt det återkommer  
inenting är det samma 
men ändå hör allt ihop 
Ingenting fungerar utan det andra
Det existerar inte utan varandra
För om inte det mörkret finns 
Kan då ljuset existera????
 Är det ena möjligt utan det andra
Finns det gott utan ont???
 
så om inte mörkret kommer så kanske vi inte heller ser det ljusa när det närmar sig ...
 
Har ni märkt det ....
Att det ena tydligör det andra 
Så är det med allt
Eftersom allt hör ihop 
 
Så just nu börjar jag säga adjö till mörkret och närmar mig det ljusare
Men jag utesluter aldrig mörkret ....jag omfamnar det 
 
Hoppas att ni vandrar samma väg
 
Ha dä gôtt
 
Catarina
 

Kommentera

Publiceras ej