25:e januari.......... -15............

1kommentarer

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...............
 

Åter en bitande kall fredag..........
Hade för mig att temperaturen skulle stiga 
Eller vad det nu heter när det blir varmare 
Stiger den eller sjunker den?????????
 
Men kallt är det ...
Det blir stora temperaturskillnader om man räknar med vad man har  inne och vad det är ute
Men det är klart i Kvikkjokk har man säkert -30 
Så vad vi har här i karlstad, Värmland är väl nästan högsommarvärme
  Men det är klart i Ryssland är det säkert -50 någonstans
 
I dag har jag gott om tid innan jobbet 
Vaknade tidigt ...4.00
Så fördriver några timmar här vid datorn ....frukost ...lite tv
Innan jag ska ut i en gnistrande morgon
Knarr under skorna ....kylan nyper i kinderna 
Jag får använda allt jag stickat ....tovat ...virkat 
Allt mitt älskade ullgarn
Handledsvärmare ...vantar ...sjalar ....
Och sedan är det ju också.....
 
 
FREDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 
 
 

1 kommentarer

Anja

25 Jan 2013 21:01

Jisses, vaknade du 04.00 och kan ta dagen som den kommer utan att krokna, du är en hjältinna, Nina! Själv är jag ett vrak hela da´n då jag vaknat vid den tiden. Idag gjorde jag inget besök i er utsökta restaurang pga transportproblem så jag kunde inte önska en trevlig helg, så det gör jag nu; Ha det gött!!
Kram Anja




Kommentera

Publiceras ej