Allt som varit ....allt som kommer

2kommentarer

 
När jag tänker på allt som hänt i mitt liv 
Hur det varit 
Allt som jag inte i från början förstod när det gäller andlighet
eller vad man  väljer att namnge det som
Allt som man i från början trodde var något utanför sig själv som man skulle känna
Som något stort omvälvande 
Starka energier som skulle komma och svepa med en 
Något som var förunnat de upplysta
För det var något speciellt
 
Det tog mig ett antal år att förstå hur jag fungerade i allt det här
Försökte känna som andra sa att de kände 
Och tyckte att jag inte märkte något
Det blev till något annat än vad det egentligen är
Hur de kände energier 
Hur det kom till dem 
Det var starkt 
Kallt
Varmt ...hett 
Starka energier
 
När tiden gick så märkte jag mer och mer att det inte stämde för mig 
Jag kände ingen skillnad i energierna 
Det var bara som jag visste 
En tanke 
En känsla 
Inget märkvärdigare än allt annat som passerar en dag
Visst kan man känna starkt osv
men inte så att det på något sätt blir jobbigt
eller att man blir trött
Jag känner att är man i balans så kommer energin som den ska
och då är det inte jag som ger av min energi  
Utan jag är den kanal jag är ämnad att vara
Så i allt det här så är det viktigt att först och främst ta hand om sig själv
Att göra ett arbete med sig själv så att man är i balans så att man kan arbeta med andra
 
Healingen har nog alltid fungerat som att jag bara vet 
Om det är något jag behöver veta 
eller så ska jag inte veta 
Det är inte upp till mig att veta allt 
Det varierar alltid
Att man sedan har respekt för energierna och att om man förmedlar energierna 
har man också ett ansvar för det man förmedlat
 
 
Jag har ingen speciell healing metod eller ritual
Har aldrig haft det
Har aldrig kännt att jag behöver 
Jag öppnar mig som den kanal jag är 
Jag överlämnar mig till den helande kraften
 
Även när jag mediterar så har jag inte haft någon speciell metod 
Har satt mig lugnt och stilla
Öppnat mig för energierna och låtit det komma som ska
 
I  bland så kanske man behöver se på något speciellt i sitt liv 
Då kan man alltid se på någon av de sakerna
 
Det jag alltid kännt att man inte behöver krångla till något som är så enkelt
Det är det enkla som gör det svårt
För att vi tror att det finns någon annanstans kanske 
Att det är något annat än det egentligen är
 
Det är bara som ett sinne till som vi glömt bort att vi har 
Därför har vi slutat använda det 
Vi har slutat lita på det 
Att vi alltid har det om vi är närvarande i våra liv
Om vi lyssnar till oss själva 
Inte går utanför oss själva och söker 
Att återgå till vårt ursprung 
Till de som vi egentligen är
Var ämnade att vara
 
Men livet trädde in och tog över
Allt som händer oss präglar oss
Vi går ingenom en massa händelser
Vi formas
Vi skapar en verklighet som vi tror är den rätta
Utifrån den så lever vi våra liv
Vi förstår inte alltid att vi genom sättet vi lever så skapar vi framtid
 
Livet är stort 
Det är bra att man förstår energier och allt annat som omger oss
Men vi får aldrig glömma att vi lever på den här jorden
och tro att vi bara kan leva i energiernas värld
Vi kommer inte undag vår egen verklighet 
Det jobbet som vi har här på jordan med allt det innebär
är oerhört viktigt 
Annars skulle vi inte leva här och nu 
 
Allt handlar om att göra val 
Att välja rätt för mig i det här livet 
Göra det så gott jag kan för mig själv och andra
Men väljer jag rätt för mig så blir det ofta rätt för andra runt omkring
 
Sedan kan man fundera på om man har några val 
eller är de också redan förutbestämda????
 
Men det får bli en annan gång 
Tills dess
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 
 
 

2 kommentarer

Tina

27 Jan 2013 19:29

Tack Catarina <3
Ha det så gott du också, min fina underbara vän... Kramar om <3

Svar: Det ska jag Kära Tina ♥
Catarina

Katta

02 Feb 2013 11:30

Hej!
Tack för att du delar med dig av din erfarenhet!

Svar: Har inte glömt bort dig Katrin ♥
Catarina




Kommentera

Publiceras ej