En bit av stadsträdgården ......

0kommentarer



 
 
En liten titt in i vår Stadsträdgård härom dagen
Här finns många som har saker att dela med sig om man vill
Om man stannar upp och ägnar lite tid åt alla de som vill förmedla saker till oss
Den här dagen fanns inte tiden till det 
Det fanns andra saker som fanns framför mig denna dag
Hade andra saker för min själ planerade 
Nog så viktiga 
Men jag lovade att jag skulle återkomma snart för att lyssna tll dem
 
Om man tänker på den otroliga oas som finns här i vår stad
Fylld med så mycket liv och växande kraft
Jag  önskar att fler av oss skulle ta oss tiden av att njuta av denna plats
Så även jag
Tiden ....
Den som vi inte alltid ger oss själva så att vi är tillräckligt stilla för att kunna
se allt som finns omkring oss
 
Jag vet i alla fall att om jag uttalat en sak eller förmedlat en tanke 
Då vet jag att de väntar på mig
Och att det då är lugnast att göra som man sagt 
Att återkomma och lyssna ....samtala..
För annars pockar de på min uppmärksamhet på annat sätt
 
Så ge er iden till att stanna upp i vardagen
Andas ...Känn efter i varje andetag att ni lever
Vad som finns omkring er 
Tacksamheten över att vara
just där
just då
 
Livet 
 
Ha dä gôtt
 
Catarina
 
 

Kommentera

Publiceras ej