Ett enkelt liv .....det svåra

2kommentarer

 
I det svåra ryms det enkla 
Eller
I det enkla ryms det svåra
 
Ett liv i andlighet är för mig ett liv i kärlek 
Kärleken den Villkorslösa
 
Att ge något utan att förvänta sig något tillbaka
Det är Kärlek
 
Att genom att älska sig själv kan man verkligen älska någon annan 
Villkorslöst
Utan förbehåll
Men det kanske känns svårt för många av oss
 
Men att älska någon för den männsika de är 
Den vackra själ de är behöver ju inte betyda att man respekterar deras handlingar 
deras väg behöver ju inte vara  den vi själva skulle ha valt
Men det är någon annans val ...inte vårt val
 
Det enda man kan göra är att leva efter den sanning som känns rätt för var och en av oss
Hjärtats väg 
Den rätta vägen att följa
Men att se den 
Känna den 
Det kan ta tid 
Men när tiden går ...ju mer vi  lär  känna oss själva 
Desto lättare blir det att känna tilliten till livet 
 för vårt liv ...för vår framtid
 
Att förstå att det som känns så svårt är så enkelt
Det pratas och skrivs mycket om all andlighet
Andlighet för många olika kurser
Olika sorters healing 
Det finns mycket att välja mellan
Det finns ritualer 
Initieringar
Energihöjningar 
Kundalini meditationer 
Massor ....massor
 
Visst är det bra med kurser
Att träffa likasinnade
Vägledning
Många saker som är bra med allt det
 
Men man får aldrig glömma bort att ansvaret för allt har vi själva
Vem kan öppna oss för universums energier
Healingen som är villkorslös kärlek???
Vem är kanalen???
Vem öppnar den???
Vem kan höja dina energier ???
Allt det här och mycket mer
 
Ensam bär jag ansvaret för allt detta 
Jag själv öppnar mig och tar emot
Jag överlämnar mig till  den Helande kraften
Genom arbetet med mig själv så ökar min energi och kraft
Om jag följer hjärtats väg och fortsätter den vägen
Utan det så kan jag inte växa 
Mina gåvor utvecklas inte
Villkorslösheten i allt detta skapar nya vägar för mig
Genom medmänsklighet ..inte medlidande 
så jag är en medkännande människa 
Genom att lida med någon annan så ger jag dem inte styrka 
Men genom att vara medkännande så kan jag förstå en annan människa 
Jag kan vandra brevid 
...sträcka fram handen och säga ....
Jag kan vandra med dig en bit på vägen 
Jag lyssnar gärna på ditt livssaga om du vill dela den med mig
 
Meditation kan behöva vägledning så att vi vet hur vi ska handskas med våra energier 
Men det är endast jag som kan göra arbetet
Jag öppnar mig genom mitt eget arbete med mig själv
Träningen ....tålamodet ...tar mig vidare 
 
Repekten för det andliga har jag alltid haft 
Det finns starka energier runt om oss
Att förstå sig själv och allt detta så är god vägledning mycket välbehövligt 
Det som behövs är att möta den som kan ge oss detta 
Man brukar säga att när eleven är redo så kommer läraren
Men man kan också säga att det finns många olika lärare 
och många olika kan komma att vandra på vår väg
En del för att lära oss att det inte är för oss
De har den enda sanningen ...det enda rätta
Man kan undra...Är de då rätt
 
.
En sann vägledare stöder mig ....hjälper mig ...har inte alla svaren
Får mig att förstå min egen väg 
Att se den själv och vandra den vägen 
Vet att jag har alla svaren inom mig själv redan 
Genom att ställa de rätta frågorna så kommer jag  dit jag ska
 
Jag har mött alla olika sorters lärare
Det jag kan säga är att de alla har haft ett stort inflytande över den person som jag i dag är
En del resor har varit smärtsamma ...men kärleksfulla
Har lärt mig massor
För detta är jag i dag djupt tacksam och jag tror att jag alltid varit det
Har nog aldrig dömt någon för deras handlingar 
För de har varit en del av mina val att möta dem
Även om jag trott att jag valde i stunden 
Så hade jag redan gjort de valen
att dessa möten skulle ske .
 
Jag är tacksam över alla dessa "lärare" i mitt liv
För utan dem så skulle jag inte vara där jag är i dag
Och de har lärt mig massor om mig själv
Vad jag är 
Vem jag är 
Vem jag är ämnad att vara 
min livsuppgift 
En kärlek så stor 
Att de valt att göra allt detta för mig 
Fantastiskt 
Det är vad livet är
Det är stort
 
En fortsättning kommer säkert alldeles snart 
Nya inlägg i Mitt Andliga liv och Jag 
 
Ha dä gôtt 
 
Catarina
 
 

2 kommentarer

Tina

20 Jan 2013 00:08

Tack <3 Tack för att du delar med dig, och tack för att du finns för mig, det betyder mycket, du betyder mycket för mig.. Kram <3

Svar: Du betyder mycket för mig också Tina ♥ sov sött ♥
Catarina

Katrin

21 Jan 2013 15:48

Ser fram mot att få läsa och lära mer ;)

Svar: då får jag lov att skriva mer då ♥
Catarina




Kommentera

Publiceras ej